Sidor

måndag 2 september 2013

Pollbygge del 1 - FÖRE bilder

Hej!

Ja då var det dags för del 1 i poolbyggesföljetången! Vi börjar med ett par bilder hur det såg ut innan grävmaskinen satte igång, en ganska väl fungerande trädgård och grönsaksodling... Herregud, vad har vi gett oss in på?!




Steg 1 blev att flytta odlingslådorna till en annan del av tomten, med grönsaker i full blom! 
Maken förberedde ett nytt hem åt dem längs med stenmuren. Här tänker jag fylla med gårdsgrus runt omkring dem när de är på plats.


Och så här ser trädgården ut efter en dags schaktande. En del kvar att göra innan min målbild av pool och pooldäck är klart och inrett...




Mot slutet av veckan kommer fler bilder med förhoppningsvis några framsteg. På fredag morgon kommer poolleverantören och börjar montera, då ska kameran fram! Kul om ni vill fortsätta följa vår väg mot ett alldeles eget sommarparadis! 


4 kommentarer:

Fru Martinsson sa...

Spännande höstprojekt!! Det nya odlingsstället ser ju underbart ut med alla stenarna. Blev dock mest förälskad i uteplatsen som skymtade i bakgrunden den under taket, en sådan skulle jag också vilja ha!

Önskar dig en fortsatt härlig vecka!

Maria sa...

Spännande att få följa med!
Vi anlade pool vid vårt förra hus, så jag känner igen det där ;)
Kram /Maria

Pia Gustafsson sa...

Så kul med en egen pool, ångrar inte en sekund, fast jag minns hur det var när det grävdes. Kraaam Pia

Linnéas butik sa...

Det kommer att bli perfekt till era hus.
Intressant, skall följa med det här:)
Linnéa

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...