Sidor

torsdag 29 augusti 2013

Kök


Hemmets hjärta!

 

I mitt hus är verkligen köket hjärtat i huset. Köket var det första jag ritade, sedan fick resten av rummen anpassas

efter köket.


De flesta av er har väl sett bilder på mitt kök i alla möjliga och omöjliga vinklar redan, men här kommer ett par till.



Stilen kan väl närmast beskrivas som lantligt rustik. Rå betong möter 100-årig skafferidörr, möter lika gammal köpmansdisk, möter stänkskydd i plåt, som möter ljusstakar av drivved.

En egen stil, ett ihop-plock av saker och material som jag älskar, och som funkar i vardagen. Här lagar vi mat, läser läxor, bakar bröd, klipper hundar och syr kuddar.


Snart är hösten här på riktigt och då kommer köksdetaljerna att ändra utseende lite, lite dovare färger, lite mustigare, lite sotigare.

 

Ibland drömmer jag om ett vitt lantkök… Det brukar gå över efter ett tag och jag ser åter på mina svarta luckor med kärlek. Och så har jag ju timmerstugan, där blir köket VITT!

 

Se flera kök hos Fabriken!

 

Susanne


 

8 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

fint du har i ditt kök
ha en bra helg
kram Rosa

Linnéas butik sa...

hej,
snyggt och köket är minsann hjärtat. Köket är livet.
Linnéa

Linnéas butik sa...

hej,
snyggt och köket är minsann hjärtat. Köket är livet.
Linnéa

Linnéas butik sa...

hej,
snyggt och köket är minsann hjärtat. Köket är livet.
Linnéa

Pia Gustafsson sa...

Jag hade inte sett det tusen gånger, jättefint. Kraaam Pia

Life's Silverlining and I sa...

Fantastiskt fint ni har i ert kök. kram Nilla

Life's Silverlining and I sa...

Fantastiskt fint i ert kök! Kram Nilla

Maria sa...

Ser gärna ditt fina kök om och om igen! =)
Kram och ha en fin fredag!
/Maria

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...