Sidor

lördag 29 juni 2013

Sommar är lika med utomhus!

Och i synnerhet livet på uteplatsen!


Jag älskar vår stora altan med flera olika sittplatser, både i sol och skugga. Allra bäst trivs jag i "loungedelen" under segelduken. Där har jag mitt olivträd och mina örtkrukor, så det doftar alltid ljuvligt på denna plats. Det som är på gång är nya utemöbler hit, suktar efter en stor härlig hörnsoffa i konstrotting. Har letat länge och nu hittat ett par som jag tycker är riktigt snygga på Trademax.se. Tillräckligt generösa också för att hela familjen ska få plats!



 Kan inte heller låta bli att snegla på en del grupper med soffa och fåtölj som finns i ljus rotting eller den där lite slitna grå färgen.


 Ni som följt mig ett tag vet ju att jag brukar snickra till en hel del möbler själv av lastpallar. Så var även planen för en hörnsoffa i loungen, men nu kan jag se fördelen med att för en gångs skull köpa en färdig möbel och hinna njuta av sommaren istället! Att det är bra priser gör ju också beslutet lite lättare! Att valet faller just på konstrotting hänger ihop med både design och att det är underhållsfritt. I vårt klimat är det riktigt tacksamt att inte behöva ta in möblerna för vinterförvaring, de klarar sig lätt ute under vintern!
 Inlägget är publicerat i samarbete med Trademax.se.



4 kommentarer:

Pia Gustafsson sa...

Jag kollade på den gråa möbeln i veckan, riktigt snygg. Hoppas du hittar din favorit snart. Kaaam Pia

Maria sa...

Fina utemöbler du visar! Hoppas du hittar något som blir ditt, snart!
Kram /Maria

Design by Tornblad sa...

Fina bilder du bjuder på! Den verandan högst upp skulle jag inte tacka nej till!

Hoppas du hittar något du gillar!
Kram Malin

A House With A View sa...

Jättefina möbler!! Jag skulle gärna vilja förnya på vår altan men vi måste bygga nytt däck först. Hoppas att det blir av nästa år :)

Idag visar jag den suuuuuperfina skylt jag vann hos dig (bättre sent än aldrig, fniss), tack snälla, jag är så glad i den :)

Kraaaaaaam aka

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...