Sidor

torsdag 2 maj 2013

Stilleben

Borde vara ett lätt tema...

Men, nä! Har tittat mig omkring här hemma och inte hittat något som känns riktigt rätt att fota som ett stilleben. Tittade igenom min bildbank och funderade. Får ett stilleben se ut hur som helst? Får det bestå av vad som helst? Kan mat vara stilleben? Jag bestämde mig för att mat, åtminstone grönsaker var OK.
Det mesta här hemma nu handlar om grönsaker, växthus och odlingar så vad kunde egentligen vara mer passande än en bild från förra årets skörd? Som jag längtar efter att få gå ut i landet och plocka in färska råvaror till maten! Här kommer mina kronärtskockor, dessa naturens konstverk!



För mer inspiration, titta gärna in på Fabriken!

1 kommentar:

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Härligt med egna kronärtskockor!
Japp, det är den tomten. Jag har ju inte varit allt för ivrig, har varit osäker på om jag skulle trivas där, men ju mer jag varit där ju bättre tycker jag om platsen. Mycket sitter ju i om vi får sälja vårt hus om vi sätter ut det till försäljning, och andra problemet är när A skulle ha tid att bygga, han har galet mycket jobb och är bokad i ungefär ett år framåt..Ja vi får se helt enkelt, vi måste ju bestämma oss innan förhandsbeskedet löper ut.

Jag håller med dig, det skulle vara himla kul att göra något tillsammans nån gång!
Ha det bra!
Kram Camilla

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...