Sidor

fredag 10 maj 2013

Metalliskt -

Tema hos Fabriken

Måste erkänna direkt, här hemma finns inte så mycket blanka ytor eller skimrande metall. Inredningen hemma hos mig är ju väldigt rustik, grovt trä och betong. Visst blir jag sugen när jag ser alla vackra nya blänkande mässingsljusstakar hos andra, men inser snabbt att här passar det nog bättre med grovhuggna saker i trä...

Efter lite letande så hittade jag i alla fall ett par hyfsat glänsande saker här hemma.



Som de har antika silverljusstakarna, har nog inte putsats sedan tillverkningen dock...


Eller metallbrickan från Indiska som har en härlig sliten yta och vackert detaljerat mönster.


Och faktiskt, ett par små sötingar i mässing, inte så blanka utan snarare med patina. Det är liksom mer i min stil...

Titta in på Fabriken och se vad fint det skimrar hos mina kollegor!

Trevlig helg!





Inga kommentarer:

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...