Sidor

fredag 24 maj 2013

Ett vackert gammalt hus!

Gläntan!

I det här underbara huset tillbringade jag en hel del tid som barn på somrarna. Huset var då min gammalfasters sommarnöje, sålt sedan många år tillbaka. Av en händelse hittade jag det på Hemnet häromdagen, utbyggt och moderniserat för att fungera för en ung barnfamilj, men ändå - fortfarande Gläntan!


Här syns huset som det såg ut när jag var liten (det här kortet är dock taget innan jag fanns till!) med Fasters gamla PV utanför. På dessa bilder från tidigt 60-tal som låg ute på Hemnet syns bland annat gammelfarbror och min morfar, vilken kul överraskning det var att se dem! Och så roligt att de nya ägarna renoverat huset med all den gamla charmen i behåll!



Välkommen in, Gläntan i version 2013!








Med dessa bilder önskar jag er en härlig helg!


8 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Det förstår jag att blev en överraskning, men så roligt att se och att de bevarat huset
ha en fin helg
kram Rosa

A House With A View sa...

Men vilket hus, wow!! Snacka om lyckad utomhusrenovering, myyyycket snyggt! Härligt inomhus också, och så häftigt du varvat med de gamla korten :) Tack för ett härligt inlägg :)

Önskar dig en finfin helg!

kraaaaaaaaaaam aka

Hemma på Sjuan sa...

Åh vilket mysigt hus!
Fin bild på lilla Kajsa ;) Ha en fin helg du oxå, kram Suss

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

O så fint. Och vad glad man blir av att dom förvaltat huset på rätt sett.
Hoppas du får en fin helg nu, kram från Maria ♥

Mycket annat & lite betong sa...

Så vackert hus! Både på ut- och insida. Vad roligt att du fick syn på det.
Jag är inte säker på om mina jordgubbsnät skyddar mot farfädrar...

Kram Agneta

Pia Gustafsson sa...

Ett underbart us, helt i min smak. jag blev småkär... Kraaaam Pia

Life's Silverlining and I sa...

herregud så fint! ser att du har en tävling som jag måstekika in på. kram Nilla

Maria at inredningsvis sa...

OH LA LA vilket lantligt drömställe:) jag är inne för att bo lantligt på sommaren..trivs inte i stan då.

Om du vill ha färgglad inspiration från Zara home kan du kolla in min blogg:)

ha en kanonvecka

LOVE Maria från inredningsvis.se

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...