Sidor

måndag 29 april 2013

Ny vecka!


Ledig dag!

Min helg blev lite förlängd med en ledig måndag!  Passade på att röja ut och göra rent i växthuset. Bytte jord och gödslade och försökte få den fetaste lilla skogsmus jag någonsin sett att flytta ut därifrån!
Jodå, fet som en riktig Disney-mus var han, efter att ha ätit upp en stor del av påsen med solrosfrön till fåglarna. solrosfröna är bortplockade men den lille tjockisen flyttade säkert tillbaka så snart jag gått därifrån... 

Kunde inte vänta på värmen utomhus längre så i eftermiddags var jag ute och sådde bönor och sallad i växthuset, lite tjuvstart sådär... 



Vill önska er alla en fin ny vecka!


4 kommentarer:

Piffa och Puffa sa...

Inte roligt med möss. Hoppas han hittar nytt boende:)
Roligt att ha hittat till din blogg, nu ska jag kika igenom den och lära känna dig en aning.
Kram

Simsalabim sa...

ärligt när man får flytta ut i växthuset. Tjocka möss är såklart inte välkomna där. Fin skylt! Kraaaam Pia

M sa...

Hej Susanne, jag bara måste fråga. Muggen/koppen du har bild på i headern, vart har du köpt den? Blev lite kär i den på första ögonkastet.

Tack för en bra blogg!!

Malin

Rosa i huset i vitt sa...

Möss är inte kul
ha en bra Valborg
kram Rosa

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...