Sidor

fredag 19 april 2013

Brunrosa toner

Lite nytt i garderoben

Bara att konstatera, försmaken för naturfärger håller i sig! Helst lite jordigt brun-rosa-lila, samma som går igen mycket i inredningen här hemma. Jag är väl helt enkelt ingen knallfärgsmänniska...

Hittade en ursnygg sjal i just denna färg när jag besökte den mysiga butiken "Blommigt & Prickigt" i Hyssna för ett tag sedan. Blev sedan sugen på att göra smycken som matchade till och botaniserade i pärlburkarna hemma. En liten pysselstund med dottern resulterade i ett långt halsband och 2 armband med matchande "tassels" att hänga på. Kul och billigt sätt att förnya garderoben på!



Passar på att önska er en fin fredagkväll och helg!
Här ska jobbas i helgen, ett roligt event med tomt- och villavisning nere i Falkenbergstrakten.
Finaste kocken kommer dit och grillar åt besökarna och jag har packat kameraväskan och hoppas på fint utomhusväder!






3 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Snygga färger...
ha en trevlig helg
kram Rosa

Maria sa...

Hihi... färg, ja.... jag gillar också jordiga färger, men den nya klänningen som är urknallig, det känns som att jag kommer gilla den! Förstår hur du tänker kring Desiguals färger/plagg ;)
Så fina smycken du gjort!
Låter som att du kommer få en mysig helg!
Kram /Maria

Jenny Engberg sa...

Jag gillar också de mer naturliga färgerna här hemma. De knalliga färgerna upplever jag passar alltid bättre hos andra:)

kram Jenny

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...