Sidor

torsdag 25 april 2013

April moodboard och ett litet avslöjande

April, april...

Ja det kan man åtminstone säga om våren som aldrig riktigt vill komma igång! April har känts som en enda lång väntan på våren och värmen. Här hemma har jag gjort mitt bästa för att skapa vår inomhus, vårblommor på köksön, sådder i varje ledigt fönster och lite gladare färger på köksporslinet.


April är också månaden som det hänt en hel del, både privat och på jobbet.
Roliga och kreativa projekt på jobbet, bland annat det här. Vi fick äntligen strukturerat upp i vår hall och byggt en praktiskt hallmöbel och målat den nya stalldörren in till dotterns rum (Bilder på det kommer så småningom...). 

Sist men inte minst har en ny vänskap med den här kreativa tjejen mynnat ut i flera roliga styling- och fotojobb. Jag har startat ett företag och vi har precis sålt vårt första reportage! Senare under året kommer ni att få se ett reportage från mitt kök i tidningen Älskade Hem. Fler är på gång, men i lagom takt, jag har ju redan ett roligt jobb!



Lite pyssel och avkoppling har också hunnits med i april. Jag och dottern har hunnit göra flera halsband och armband. Mysigt och kul att göra tillsammans! Ständiga följeslagare den här månaden har varit min kameraväska, anteckningsboken och en lång rad välfyllda kaffemuggar! Den nya turkosa brickan är fylld med saker som hört till min april och får symbolisera min moodboard.


För mer inspiration, titta in på Fabriken!

 Vårhälsningar


7 kommentarer:

Maria sa...

Låter fantastiskt alltihop!!!!
Och så fina bilder!
Kram /Maria

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Oj, vad mycket roligt som har hänt hos dig, härligt. Jättefina bilder.

Hemma på Sjuan sa...

Många fina bilder du bjuder på! Snygg moodboard! Kram Suss

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Grattis fina du! Skulle verkligen varit kul att bo nära varann och kunna bolla idéer och sånt med varann! Jag sa just till dottern igår att jag fortfarande inte vet vad jag vill bli när jag blir stor, haha! Men det är väl det som är själva grejen med livet, och det som gör det så härligt, man kan alltid utvecklas och lära sig nya saker!
Stor kram till dig!
Ps. hur blev det med kursen?

Rosa i huset i vitt sa...

Grattis till dig, vad spännande
ha en trevlig helg

kram Rosa

Anna sa...

Åhh, stort grattis! Både roligt och häftigt!
Önskar dig ett stort lycka till!
Kramen från ön!

PIAZZAN sa...

Men vad kul ..härligt med alla som vågar och satsar !!

Kram
Pernilla

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...