Sidor

torsdag 14 februari 2013

Färgtema

Färg i Fabriken!

Mitt sinne för färg har förändrats över tid och efter säsong har jag märkt.


Jordfärger, vitt, grått, svart och BETONG har alltid hört till favoriterna.



 På senare tid har en härligt LILA nyans smugit sig in lite varstans i mitt hem.



Och det måste väl vara längtan efter våren som gör att jag fått ett plötsligt sug efter TURKOS??



Gemensamt för alla dessa färger är att nyanserna har en lite dov, smutsig ton, så jag släpper nog inte den jordnära skalan helt ändå...

Se fler tankar om färg hos Fabriken!


10 kommentarer:

Pia Gustafsson sa...

Alldeles fantastiskt underbart. Jag gillar verkligen dom färgerna och dina bilder med. Kraaam Pia

Maria sa...

Snyggt! Och kan bara hålla med om färgvalet ;) :)
Gillar!
Kram /Maria

MammaElva sa...

Vad fina fäger!!

House number 11 sa...

Älskar dessa färger! Turkost ger hopp om våren!
Kram Jenny

Petra / Popetotrora sa...

Vilka fina färgtoner du bjuder på! Och turkost ja... man får alltid ett sug efter turkost när våren närmar sig, tycker jag. :)

Hela Konkarongen sa...

Den turkosa skålen! Underbar!

/Karin

Mycket annat & lite betong sa...

Snygga färger!
Turkos ser man så mycket nu både på kläder och inredning. Vacker färg!

Kram Agneta

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga vårfärger...
ha en bra helg
kram Rosa

Rapport till Vänfors sa...

Tycker din bas är så fin. Sen kan du enkelt byta ut de små detaljerna till till exempel turkos. Vårfint och lätt att byta senare.
Kram Annika

Norr om Köpenhamn sa...

Tack söta för grattishälsningen :) Jag börjar mitt nya jobb om 40 minuter....späääännande!!
Turkost o lila är kanonfärger till brunt och grått. Jag gillar också dovt smutsrosa :)

Hoppas att du har en mysig dag!
Kram
Ulrika

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...