Sidor

torsdag 3 januari 2013

Värmande dryck...

Med en liten doft av sommar!


God Fortsättning till er alla därute!
Har några dagars "jullov" kvar och njuter av att solen faktiskt tittar fram lite då och då!
Tillbringar mycket tid ute i skog och mark och igår gjorde jag och hunden en riktigt långtur på ett par timmar ute längs havet! Väldigt skönt men visst kändes det när jag kom in att det inte är någon värme ännu!

Extra gott då att värma sig med en god dryck; Varm flädersaft från sommarens skörd, som fått koka upp tillsammans med en bit kanelstång. Doftar ljuvligt i hela köket när man tillagar den!

Nu längtar jag stort efter våren! Julen har åkt ut till sista granbarret och snart kommer ni att få se lite mer färger i det här hemmet! Fick en akut längtan efter pastellfärger och vårblommor så nu skall jag sätta igång och piffa här hemma...

♥  

6 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Önskar dig en god fortsättning också
kram Rosa

Kamomilla sa...

Känner nästan doften hit...

Ika sa...

Vi hade en varm kaneldrink på nyår som var riktigt god så jag kan tänka mig att din smakade minst lika gott.

Petra / Popetotrora sa...

Varm flädersaft med kanel lät ju hur gott som helst. Måste testas!

Maria- Wikers Liv sa...

Så gott det lät! Vi brukar göra med äppeljuice och kanel :)
Jag vill också ha vår! Här är nästan allt juligt borta. Har lilla granen och ett par stjärnor kvar, som ryker imorgon.
Funderade också på någon pastell i finrummet, men än är det bara brunt... vi får se om det förblir så, eller om det smyger in något turkos? ;) I köket skulle det också kunna komma in någon liten färgklick, eventuellt? ;)
Kram /Maria

Anna sa...

God fortsättning på dig! Ska bli roligt att se vad du hittar på med mustlådorna!

Kramen!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...