Sidor

söndag 13 januari 2013

Jag vill ha vår, NU!

Längtar efter ljus!

Har väl aldrig längtat så efter våren som i år!
Vill inte åka till jobbet när det är mörkt och köra hem när det är mörkt!
Pannlampe-promenaderna på kvällarna ger mig helt enkelt inte tillräckligt med D-vitamin!


pärlhyacint, vårblomma


Har försökt tjuvstarta våren inomhus med vårblommor och blåbärsris i krukor...


blåbärsris, DIY-krukor

Gjorde till och med egna krukor i vårfärger till blåbärsriset! 
Gamla konservburkar och en bit rosa tapet med guldslingor. 
(Bra initiativ av Colorama i Kungsbacka att dela ut stuvbitar av tapeter till pysselsugna!)

Nu måste väl ändå våren komma snart...?

Längtar ni också?

 

8 kommentarer:

Maria- Wikers Liv sa...

Nog ser jag fram emot våren helt klart! Fast jag tror din längtan verkar starkare än min ;)
Snygga krukor du gjort! Tänkte faktiskt fråga vart du hittat dem, innan jag läste... ;)
Du är duktig på "pyssel" du! Från stora saker till små!
Ha en fin söndag fina du!
Kram /Maria

Life's Silverlining and I sa...

Åh vad fina vår bilder, jag vill också ha vår nu. Kram Nilla

Pia Gustafsson sa...

Jättefina krukor du knåpat ihop. Bra idé. Ha en skön söndag. Kram Pia

ikas sa...

Blev så sugen på pärlhyacinter då jag sett de i flera bloggar i dag. Det är så vårigt. Håller med dig, trist att både åka till och från jobbet i mörker. fast häromdagen så var det faktiskt ljust då jag kom hem kl 16. Inte länge sen det var mörkt vid det klockslaget. Bor du i Kungsbacka?!

MammaElva sa...

Ja, nu vill vi ha sooool!

Ha en mysig kväll! kram

Rosa i huset i vitt sa...

Vill också ha vår
kram Rosa

Kamomilla sa...

Jo verkligen!

Ika sa...

Jag la faktiskt märke till att det inte är riktigt så mörkt som det var innan jul när man både åker till jobbet innan 7 och hem från jobbet efter 4. Lite positivt kändes det iaf.

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...