Sidor

söndag 20 januari 2013

En gammal trotjänare...

Söndagsbilden 

Idag tillägnas söndagsbilden idag en favorit som inte längre får plats hos oss!
Med blandade känslor har beslutet tagits att lägga ut skönheten till försäljning...



Vår gamla ekskänk som fick nya kläder i form av ny färg och Josef Frank-tapet hade sin givna plats vid matplatsen. När det nya, betydligt längre matbordet anlände fick den flytta ut i hallen. Där skall den nu lämna plats åt köpmansdisken i köket, som ska lämna plats åt fler köksskåp... 
Ja, ni ser, den ständiga flyttkarusellen är i full gång!

Nu ligger den ute på Blocket för en tusenlapp och jag passar på att visa den för er också, ifall någon är intresserad av att ge den ett nytt hem! Tyvärr kan jag inte skicka den, då den väger sina modiga kilon, utan det är hämtning hos mig i Kungsbacka som gäller. 

OBS! Den lurviga skönheten ovanpå skänken ingår inte i köpet :-)

Önskar er alla en skön söndag och titta gärna in på Fabriken  för att se vad mina fabrikskollegor
håller på med denna söndag!

 

7 kommentarer:

Kamomilla sa...

Det lär nog inte bli svårt att bli av med den skönheten!

Borgmästaren sa...

Fin skänk men ibland är det ju så - när kärare kommer får kärt vika.

Rapport till Vänfors sa...

Wow, att bli av med den kan väl inte vara några problem tycker jag. Snacka om att det går att fixa till dessa gamla möbler.
Önskar lycka till med försäljningen och se till att misse inte följer med av misstag:)
Ha en fin helg
Kram Annika

millandante sa...

Hihi... förstår preciiiis det där när flyttkarusellen går igång;) Tråkigt att man inte får plats med mer men kul att fina saker får nya hem i alla fall:)

Kram och fin vecka!

Johanna / Fru form o fix sa...

Det brukar bli så där, början man flytta rund nånstans så är det snart röra i hela huset ;-)

Rosa i huset i vitt sa...

Ja man flyttar runt runt..men lite kul är det ju med
ha en bra start på veckan
kram Rosa

Camilla/ Rufft och Sött sa...

den är ju så fin!! Kul att se hur ni får det sen, efter flyttkarusellen!
Tack för din goa kommentar, den värmde!
Hihi, jag är lite förtegen om mina jobb som är ute, tycker det är lite småjobbigt, men jag tror att Hembakat finns kvar i butikerna ännu, där har jag och dottern ett jobb.
Kramis!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...