Sidor

torsdag 13 december 2012

Vardagsrum


I många olika skepnader...

Under det 1,5 år som vi bott i huset så har vardagsrummet bytt skepnad flera gånger! Om det beror på att jag inte hittat rätt i inredningen eller på att jag är en rastlös person låter jag vara osagt. Här kommer en kavalkad av bilder som rummet sett ut, från början fram till idag. Vårt vardagsrum är egentligen bara en TV-hörna av en del av kök- och matrummet. Inte så stort men väldigt mysigt och precis lagom avskiljt från köket.

Det började i vitt. Sen blev vi med hund, och leriga tassar var inte så snyggt i den vita soffan...
Så vi testade med svart istället. Då syntes alla vita hundhår jättebra...

 Som tur var hade vi en gammal klädsel på lager så vi levde randigt ett tag. Varken hår eller tassar syntes. Toppen, ända tills maken kom på att han egentligen aldrig suttit bra i de här sofforna...



 Dags för Blocket och Stora Varuhuset igen alltså. Det blev en schäslongsoffa stor nog att rymma hela familjen inkl hundar. Jo förresten, den var grå när vi köpte den men det kändes lite väl färglöst...



 Så vi samlade mod och slog till på en lila klädsel efter en hel del tvekan, 
för vem sjutton har en LILA soffa...? Jo, det har VI och det stortrivs vi med!


Den passar perfekt ihop med vårt hemmasnickrade soffbord, och vargen från kökssoffan 
kommer allt som oftast på besök även i denna hörna.

Kolla in fler vardagsrum hos Fabriken! Nu tänker jag gå och slänga mig i min stora sköna soffa!


 

6 kommentarer:

millandante sa...

Så roligt att se alla förändringar!! Lila soffa är väldigt fint!! Lila över huvud taget:) Spännande att följa med i erat vardagsrum i framtiden;)

KRAM

Pia Gustafsson sa...

Underbart! Vad kul att du visar din soffresa.. jag gillar den lila soffan jättemycket och den randiga.. Kraaam pia
P.S. Vargkudden är superfin...

Johanna / Fru form o fix sa...

Vad roligt att se förändringen. Jag gillar soffbordet också, jättesnyggt!

Maria- Wikers Liv sa...

Så mysigt! Jag är som du, ändrar om ofta. Men mest byter jag kuddar ;)
Kram /Maria

Anna sa...

Bordet är verkligen urfint!

Mycket annat & lite betong sa...

Vad kul att se förändringarna!
Alla snygga på sitt sätt. Man får köpa soffa efter färg på hund så kanske det blir bra.
Lila soffa hade min dotter förut och det är en snygg färg!

Kram Agneta

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...