Sidor

måndag 31 december 2012

Mitt soffbord

Fick en fråga...

Om hur jag tillverkat mitt nya soffbord, som jag har visat här tidigare, så det tänkte jag berätta här.



Egentligen är det nog den enklaste konstruktion jag någonsin gjort. 2 st lastpallar målades vita och sattes ihop ovanpå varandra. I det här fallet kapade vi av dem något på längden eftersom vårt TV-rum är så litet, behöver man inte kapa dem är det ännu enklare! 4 st hjul från Clas Ohlsson skruvades fast undertill.


Skivan/toppen ovanpå beställde jag av vår plåtslagare, kostar ungefär ett par hundralappar. Plåten är kallvalsad plåt och den får märken och rostfläckar efter ett tag, det ville vi ha! Man kan givetvis välja en lackad zinkplåt eller liknande om man vi ha en tåligare yta som inte får märken och fläckar. Detta brukar aldrig vara särskilt dyrt att beställa hos plåtslagarna. Han fick en enkel skiss på hus toppen skulle se ut och måtten på lastpallen. Sedan var det bara att hämta den färdigbockade plåten och trä på över lastpallarna.
Färdigt! Nu har vi ett helt unikt bord till en minimal kostnad!


 

5 kommentarer:

Maria- Wikers Liv sa...

Ert soffbord är jättesnyggt! Precis som resten du visat av ert hem!
Kram och gott nytt år! /Maria

Rosa i huset i vitt sa...

Snyggt........
ha ett Gott nytt år
kram Rosa

Rapport till Vänfors sa...

Skickar tillbaka en nyårshälsning till dig och din familj:) Hoppas detta året blir det bästa någonsin.
Kram Annika

Kamomilla sa...

Jag kan förstå att folk frågar- så snyggt som det är!

Johanna / Fru form o fix sa...

Verkligen smart bord! Tänker mig att det skulle vara snyggt att ha ute också.

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...