Sidor

torsdag 6 december 2012

Advent

Så fort det gick!



Plötsligt var vintern här, med första advent, snö och kyla!
Ganska mysigt om man bortser från den allra tidigaste hundpromenaden kl 05:30 på morgnarna...



I år är det till skillnad från förra julen, väldigt sparsamt med julpyntandet här hemma.
Vet inte riktigt varför men jag känner för en mer avskalad jul i år.
Adventsljusstaken blev i år den allra enklaste; En gammal favorit i gjutjärn, tillverkad av en kollegas mamma som jobbade på en järnindustri i Mariestad. På rasterna och efter arbetet så träffades de i arbetsgänget och gjorde ljusstakar och annat kul inför julen, som sedan såldes i liten upplaga. Så glad att jag kom över denna för över 10 år sedan! Dottern fick välja vilka siffror vi skulle sätta på den i år och då blev det dessa enkla, handtryckta etiketter.


Adventsstjärnan fyndade jag förra året på Indiskas julutförsäljning för 30 kr...
Har redan blivit en favorit här hemma och lär få hänga med i många år till. (även om Indiska lär få ett besök av mig i januari igen...)


En härlig adventstid önskas till er alla, kika in hos Fabriken och se hur de andra firar sin advent!



 

9 kommentarer:

MammaElva sa...

Men så fint! Man behöver ju inte överdriva för att få julstämningen :)

Ha en fin dag!

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Hej hej!
Så fint! Jag hade ingen som helst lust att "jula" till det, men vad gör man inte för övriga familjemedlemmars skull.. Nu tycker jag det är riktigt mysigt med julstjärnor i fönstren och en massa tända ljus!
Tack och lov att vi inte har någon hund, jag skulle nog avlida om jag skulle måsta gå ut i arla morgonstund i kylan hihi!
Ha det riktigt bra! Kramen!

Johanna / Fru form o fix sa...

Jättefin ljusstake! Kul med något unikt.

Rosa i huset i vitt sa...

Ja visst går tiden fort
kram Rosa

Pia Gustafsson sa...

Så vacker stjärna, och kul att fynda i januari. Jag brukar också köpa lite julpynt då. Kraaam Pia

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Fint och visst är det kul att fynda lite! Kram

PIAZZAN sa...

det enda som egentligen behövs är julstjärnor som lyser i fönstret ...*ler

Kram

Pernilla

Ika sa...

Jätte härligt mönster i din adventsstjärna! Får kanske smyga in på Indiska i januari jag med!

A House With A View sa...

Vilka stämningsfulla bilder!!! Fin stjärna, jag har en liknande hemma hos mig, tror den också är köpt på Indiska:) Och en vacker adventsljusstake, tidlös - stort gilla:))

Stööööööörsta kraaaaamen aka

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...