Sidor

torsdag 11 oktober 2012

Höstens moodboard







Hösten är min bästa tid på året!
Färgerna, dofterna, luften, levande ljus och mysiga tjocka tröjor och sjalar!
Långa promenader i skogen i sakta tempo och bara njuta av färgerna.
Njuta av naturen och havet, såväl i strålande höstsol som hällande regn eller full storm.
Att mysa inne framför brasan.


På hösten är det helt OK att göra lagom - att bara vara.
Inget ogräsrensande, inget gräsklippande, bara njuta av trädgårdslandets gåvor.
Skörda och laga ljuvliga, mustiga grytor med egna grönsaker och kryddor.
PLOCKA SVAMP!!! Härligt!


 Färgerna är djupa, dova och mustiga, doftar nästan lite jord.
De ruffa materialen som alltid är mina favoriter passar som bäst nu på hösten.
Ull, linnetyg, päls, drivved, plåt och lite rostiga prylar...



Hösten för mig är avkoppling, att allt inte måste vara perfekt!


titta in på Fabriken för att se hur mina medfabrikanter upplever hösten!


  

9 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Jag gillar hösten också faktiskt ..just det här med att tända ljus och naturen är så vacker i sina färger

kram Rosa

Pia Gustafsson sa...

Vilken annorlunda men otroligt härlig moodboard. Kraam Pia

Anna sa...

Vilket härligt moodboard du visar upp! Jag har börjat gilla hösten mer och mer! Tycker det är så fint med alla färger och njuter av den krispiga luften ute!

Fantastiska bilder!

Ha en fin kväll!

Fru fix och trix sa...

Jättefina bilder med mustiga färger! Nu vill jag bara slänga undan mina ljusa pasteller....
Kram

Fru Martinsson sa...

Jag gillar med hösten. Härliga färger, mörkt så att man kan tända massa ljus. Kunde kanske skippa regnet och rusket men annars är det en härlig årstid!!

Maria- Wikers Liv sa...

Så fint du beskriver höstkänslan! Och fin moodboard!
Tack för kommentaren om min moodboard, det värmer! Och visst är alla bilderna från vårt hem! ;) :)
Kram /Maria

Carita Liljendahl sa...

En sådan fin moodboard, sådana borde alla ha - både hemma och på jobbet. Inspirerande, sprider känsla av trivsel och lycka!

Familjen på Tallhöjden sa...

Å så fina bilder och visst är det härligt med hösten. Tack för din kommentar på min moodboard.

Ika sa...

I år känns det verkligen som riktigt höst. Det är helt galet härliga färger utomhus.

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...