Sidor

söndag 30 september 2012

Söndagsbilden - Plommonsylt!

Byteshandel!



Det har ju varit ett överskott av kantareller i vår skog den här hösten, 
vi har nog haft kantareller på matbordet ett par gånger i veckan sedan slutet av juni! 
Nu börjar hela familjen bli lite trötta på det, så sista litern jag plockade tradade jag mot 
plommon med en kollega. 



Av Marias plommon blev det den ljuvligaste plommonsylt jag någonsin smakat!
Receptet hittade jag i boken Rosendals Trädgårdscafé, en favorit som hängt med 
hemma i många år, och innehåller både valnötter och vaniljstång. Underbar på ostmackan, 
filen eller att äta direkt ur burken...



Titta in på Fabriken och se vad de andra har för sig denna söndag!

 

4 kommentarer:

Anna sa...

Gud så gott det lät! Kanske vad jag ska göra med sista plommonskörden! Tack för inspirationen!

Pia Gustafsson sa...

Härlig kombination och gott ser det ut att vara också. Kram Pia

Hemma på Sjuan sa...

Så gott med hemmagjord sylt! Duktig du är!
Rosendals Trädgårdar ska vi till nästa helg, på bröllop.
Kram Suss

Rapport till Vänfors sa...

Blev 5 burkar här hos mig som jag vakar över som en hök eftersom sonen gärna tömmer en när han ska ta ett par mackor:)) Så vansinnigt gott.
Kram Annika

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...