Sidor

onsdag 15 augusti 2012

Nytt objektiv och kamerabryderier

Det duggar inte tätt med inläggen!

Till viss del beroende på att semestern är över och att lediga stunder hellre 
tillbringas i skogen än framför datorn... 

Detta objektiv (18-135 mm) testade jag på jobbet och föll pladask, vill ha! 

En del tid har också gått till att läsa in mig på olika objektiv till min Nikon. 
Allt eftersom blev jag mer och mer sugen på att uppdatera min kamerautrustning från 
min Nikon D3000 till något vassare. Upptäckte att min kamera inte har inbyggd autofokus,
vilket betyder att de objektiv jag köper måste ha inbyggd autofokus (och blir därmed dyrare!) för att jag inte skall behöva ställa in fokus manuellt. Alltså kommit fram till att det är lika bra att byta upp min kamera 
till en bättre och behålla mina objektiv.

Jag slänger därför ut en fråga till er; är det någon av er som har erfarenhet av Nikon D80 alt Nikon D90? 
Dessa två alternativ verkar vara det som passar mig bäst. Synpunkter emottages tacksamt av en kameraamatör som mig!!

 

7 kommentarer:

Life's Silverlining and I sa...

Kul med nytt objektiv! Har inte testat detta själv. Jag har en canon så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Kram Nilla

Pia Gustafsson sa...

jag har en Nikon fantast här, maken som är fotograf rekomenderar D90. Lycka till och kram Pia

Camilla/Rufft och Sött sa...

Era funderingar lät väldans spännande, du måste berätta mer sen! Vi fick förresten positivt förhandsbesked om husbygget idag, men det är MYCKET som ska falla på plats, vi funderar i alla möjliga riktningar.
Jag har en väninna som är riktigt duktig på att fota och hon har en D90 och är jättenöjd med den.
Ha det bra tills vi hörs igen!
Kram Camilla

Linda sa...

Jag har en Canon och jag fotar fortfarande, efter flera år, på auto. :) Borde verkligen lära mig att fota "på riktigt" genom att gå en kurs men det blir liksom aldrig av.

Kram, kram

Tina sa...

Kan inte hjälpa dig för jag har en annat kamera men likadant objektiv. Fast i annat märke då,hihi...
Lycka till!

kram o ha det gott i solen!

A House With A View sa...

Vad jättekul med en uppdatering av kamerautrustningen!!! Jag är urkass på sådant där, kan tyvärr inte hjälpa dig. Jag har en kamera maken köpt, en Canon:)) Skulle dock vilja ha ett till objektiv så det står högt upp på önskelistan:)))

Kraaaaaaaaaaaaam aka

Louise Alexandersson fotografier sa...

har bara hört bra om D90, D80 känner jag inte till något om

kram l

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...