Sidor

måndag 2 juli 2012

Semesterväder & utmaning

Regn!

Ja den varan har det funnits mycket av den senaste veckan! Gårdagens planerade fotografering av köksträdgården blev helt enkelt inställd pga regn! Istället ägnades större delen av dagen åt inomhusaktiviteter. Lite ommöblering i dotterns rum, fixande av gamla glaskonservburkar från loppis (som skall fyllas med kryddor och annat gott från trädgården!) och så förstås fika! 

I stället för trädgårdsbilder får ni hålla tillgodo med bilder på Farfar och Nisse, två killar som verkligen funnit varandra! Så här ser det ut för jämnan när de träffas, "gammelhusses" knä ÄR helt enkelt bästa platsen att vara på!





Fick ju en utmaning av Pia med bloggen Hem Ljuva Hem för ett bra tag sedan (inläggen har liksom kommit in i semesterlunken...) och här tänker jag svara på hennes frågor:

1. Öl eller vin?
Definitivt vin! Gärna ett rött från Toscana...

2. Kaffe eller te?
Starkt beroende av kaffe, mycket, starkt och ofta!

3. Rock eller blues?
Båda! Varför inte bluesrock i Claptons tappning...

4. Kött eller fisk?
Fisk! Alltid, i alla former!

5. Långbyxor eller kjol?
Byxor, helst jeans. Bär kanske kjol 1 gång per år...

6. Medelhavet eller Stilla havet?
Medelhavet! Kort flygtid och fantastisk mat!

7. Nytt eller begagnat?
Svår fråga, går inte att välja, måste ha en mix av båda! 
Gärna begagnade möbler i nygjord tappning men aldrig begagnade kläder...

8. Husvagn eller tält?
Ingetdera! Har en viss fallenhet för 5-stjärniga hotell. Gammal arbetsskada från tiden i resebranschen...

9. Sushi eller hamburgare?
Sushi. Åh vad jag saknar att jobba i storstan och kunna går ut och ta en sushi till lunch! Men å andra sidan är det faktiskt det enda jag saknar med att inte längre jobba i storstan...

10. Deckare eller kärleksroman?
Deckare, helst en hederlig gammal brittisk! Hade jag inte varit så förbaskat mörkrädd så hade jag velat bli deckarförfattare själv. Men tänk er själva att sitta här mitt ute i mörka skogen och hitta på olika mordscenarion...

Utmaningen skickar jag nu vidare på ett lite annorlunda sätt, istället för en rad nya frågor blir det en enda:
Vilken är din största utmaning just nu inom den närmaste framtiden?

Denna skickar jag vidare till dessa tre bloggerskor:

Kan avslöja att min egen stora utmaning just nu är att träna upp Nisse till att söka kantareller. Vet ju att Nisses nos är ett utmärkt verktyg och att skogen är full av svamp, så nu hänger det bara på min förmåga att kommunicera med hunden. Hittills har kommandot "Sök kantarell" resulterat i att han kommit tillbaka med både grävlingsskelett och råddjursben, tur att svampsäsongen är lång så att vi hinner finslipa tekniken...

Ha en fortsatt skön vecka!


 

9 kommentarer:

A House With A View sa...

Såååå jättefina bilder du visar, riktigt stämningsfulla!!!! Och så kul att läsa mer om dig! Håller med i mycket:))))

Stööööööööörsta kraaaaaamen aka

Life's Silverlining and I sa...

Kul att läsa mer om dig och vin från toscana får vi snart:) lääängtar! :) kram

Hemma på Sjuan sa...

Så mysiga bilder på farfar o vovven! Kanske är nåt att satsa på istället - kantarellsök för hundarna :)

Kram kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Själv överdoserade jag på sushi i helgen; åt det till middag både fredag och lördag. :-)

Svår utmaning detta...får nog fundera lite på den och återkomma.

Ha en fortsatt fin vecka!

Ika sa...

Jamen han hittar något iaf det är ju positivt. Underbar kärlek mellan gammelhuss o vovven.

Queen of Kammebornia sa...

Vilka härliga bilder på farfar och Nisse! Jag blir glad :)

Camilla/Rufft och Sött sa...

hej hej fina du!
Ha ha, lycka till med kantarellsökningen!
Vet du, här i lilla Simrishamn har vi faktiskt ett riktigt bra sushiställe, dottern älskar det man jag har gått och förätit mig...
Kul att läsa mer om dig och härliga vardagsbilder!
Kramar!

Rapport till Vänfors sa...

Fiiiina bilder på Nisse och farfar. Såna som man blir glad av att titta på:) Kanske Farfar skulle träna upp Nisse till svamphund, hi hi. Ha en fin fortsatt sommar.
Kram Annika

Limestone by the Sea sa...

Hejsan och tack för utmaningen, kul! Hoppas dock att det är ok att vänta ett tag för nu tar jag sommarlov från bloggen en tid. Ha det gott! kram Victoria

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...