Sidor

onsdag 25 juli 2012

Pinnstolar!

Nytt kring matbordet...

Jag har ju letat nya matstolar länge och väl utan att hitta vad jag vill ha. 
Maken har velat ha gamla hederliga pinnstolar lika länge men jag har stretat emot! 
Till slut tröttnade han och köpte helt sonika 4 pinnstolar hos Ceasars Hem när vi var där och 
avnjöt en fika i trädgårdscaféet! Så kan det gå när man funderar för länge på något!

pinnstolar, kökssoffa, lastpallshylla

pinnstolar
  

Hur som helst så blev jag också väldigt nöjd, stolarna passar bra till den gamla kökssoffan som jag 
fyndade på Blocket för ett tag sedan. Denna skrapades och jag började grundmåla lite grann, 
sedan kom det visst något emellan. Nu har den stått i köket så länge med sin avskavda färg 
att jag börjar tycka om den som den är! Kanske inte blir målad alls...


kökssoffa, linnekuddar

Köksbordet pryds just nu av ett fynd från jobbet! Två turkosa skålar (från Spiti, tror jag) som 
var en del i överbliven rekvisita från ett visningshus, dessa högg jag snabbt!

turkos keramik

Nu är det dags för slutkläm på semestern. Hund- och kattvakt (Mamma) är installerad i huset, 
odlingarna har fått vatten, väskan packad och vi drar till Köpenhamn ett par dagar. Hoppas hitta någon trevlig loppis när vi är där!

Ha det gott i sommarvärmen!

 

7 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Det blev ju jättefint till bordet med

Kram Rosa

Pia Gustafsson sa...

Gillar pinnstolar jätte mycket. Det blev sååå fint hos dig! Kram Pia

Hemma på Sjuan sa...

Pinnstolarna passade väl jättebra!
Ibland kan det vara svårt att bestämma sig för vilken färg man ska måla... Jag har gjort likadant med min gungstol o den är fortfarande inte målad!

Ha en skön semester!!
Kram Suss

Maria- Wikers Liv sa...

Det fixade han ju riktigt bra! Snyggt!
Ha det fint i Köpenhamn!
Kram /Maria

LOTTAS HOME sa...

Super snyggt med stolarna, och kökssoffan.
Hoppas ni får en dejlig tur till Kph.
Kram Lotta

LOTTAS HOME sa...

Super snyggt med stolarna, och kökssoffan.
Hoppas ni får en dejlig tur till Kph.
Kram Lotta

LOTTAS HOME sa...

Super snyggt med stolarna, och kökssoffan.
Hoppas ni får en dejlig tur till Kph.
Kram Lotta

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...