Sidor

tisdag 31 juli 2012

Inspirerad?

Slut på semestern!

I dag började allvaret igen, inte så farligt med tanke på allt kul som händer på jobbfronten i höst.
Husfotograferingar skall planeras in och nya spännande husbyggen skall följas och 
dokumenteras på webben. Inspirationen är på topp!

Däremot verkar den kreativa pysselådran gått in i viloläge just nu... Sparade dessa lådor som suttit i vårt gamla symaskins underrede (som vi använde till trädgårdsbordet här) och tänkte att man kunde göra något kul av dem. Det var ett bra tag sedan och fortfarande har inga bra idéer dykt upp...


trälådor, symaskinsunderrede


Nu vill jag ha er hjälp, annars åker de på tippen! 
Vad kan man göra för kul återanvändning av dessa två, riktigt välsnickrade gamla lådor? 
Hjälp mig!

 

10 kommentarer:

Rapport till Vänfors sa...

Neeej, inte tippen:)) Driva upp småplantor i dem, Hårdbrödlåda, Nyckelskåp, kryddhylla eller låda, adventsljusstake,förvaring av tv-kontroller, hallåda för allt sånt som bara hamnar på diskbänken (nycklar,telefon, glasögon etc etc), förvaring av the eller kryddor eller bakgrejor, hyacinter till jul, skrivbordsförvaring (pennor och liknande),badkulsförvaring, ytterkruka, hylla på vägen för små prydnader...inte tippen....

Kram Annika

Maria- Wikers Liv sa...

Håller med! Inte tippen! Jag har faktiskt letat efter gamla byrålådor till att ha som blomlåda, eller låda med div. "piff" i. I övrigt samma tips som ovan! Måla dem vita, grå svarta, eller vad som helst, byt knopp eventuellt. Men för guds skull, släng dem inte!!!! ;) :)
Kram /Maria

Pia Gustafsson sa...

Åh nej inte kasta på tippen. Jag skulle haft kryddpåsar i om det varit mina eller hårt bröd. fröpåsar om man har lust på det.. Kram Pia

Annelie sa...

Sätt upp dom på väggen som hyllor...;))

Kram/Anelie

Annes vita rum sa...

Samma säger jag,inte slänga:) hade absolut målat dom vita så klart:) nya små handtag,sen ger det sig själv,du fyller dom alltid med något...ha en fin vecka..kram/Anne

-ME- sa...

Jag hade haft dem som förvaringslådor i gå-in-i-skafferiet. Eller fyllt med vackra grova (tumlade) stenar och stora blockljus. Eller kanske byggplast för att täta och sen örter i kruka?

Rosa i huset i vitt sa...

Nej inte kasta dom.....måla vita ..ha kryddor i ellr lite stilleben i form av trådrullar och spets kanske

Kram Rosa

Hanna sa...

jag har tyvärr inget förslag så bara vad du kan göra med dem, men de är absolut för fina för att slängas.
kram
Hanna

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Jättesöta lådor. Finns ju en hel massa man kan hitta på med dem. Du har ju fått en massa tips redan och jag kan tyvärr inte komma på något utöver dem.

Ha en fortsatt fin vecka!

Connie sa...

Hej Susanne!
Jag har precis hittat hit och luskar järnet genom ditt arkiv haha. Så nu blev jag ju förstås nyfiken på vad som hände med dessa lådor! Gjorde du något av dem? Fina tips fick du i varje fall. I övrigt måste jag säga att jag blivit lite småkär i din blogg! Eller "nykär" kanske jag ska säga då jag hittade hit för bara några timmar sen :)

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...