Sidor

onsdag 11 juli 2012

I mitt köksfönster

Doftar det så gott nu! 

kryddväxter


Några av kryddväxterna från köksträdgården har fått lov att flytta in.
De som jag använder mest i matlagningen, basilika, timjan och salvia, bor nu i enkla zinkkrukor från IKEA och är den enda prydnaden i köksfönstret. Enkelt, vackert och inspirerande när det är dags för matlagning.
Njuter verkligen av att laga mat med egna kryddor och grönsaker och med svamp från senaste skogsturen. Så mycket godare maten smakar på sommaren...



kryddväxter


kryddväxter


Till kryddskyltar har jag använt gamla nötta silverbestick. 
Detta har jag tidigare sett hos flera andra bloggare, men goda idéer är väl till för att lånas...


6 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Kryddörter är så härligt och vilka vackra skyltar du gjort med gafflarna :)

Rapport till Vänfors sa...

Jätte enkelt och jätte vackert. Klart goda ideer ska delas, världen blir så mycket härligare då:)
Kram Annika

Pia Gustafsson sa...

Vad rolig idé. Härligt med sådan inspiration. Kram Pia

Camilla/Rufft och Sött sa...

Klart man ska låna tips! Det är ju det bloggar är bäst på tycker jag, att inspireras av!
Finfint blev det!
Kram!

Rosa i huset i vitt sa...

Fiffigt med gaffeln till skylthållare..


kram Rosa

Anna sa...

Men så fiffigt med gaffeln!

Vilka härliga bilder din granne målar!

Kramen

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...