Sidor

lördag 21 juli 2012

DIY kryddkruka

Gamla konservburkar får nytt liv!


DIY, örtkryddor, kök


En konservburk, lite sprayfärg, ett grovt snöre och en frösådd rosmarin. 
Allt som behövs för att göra en kruka som passar till kryddorna i köksfönstret. 
Just denna fick följa med till grannen som gåborts-present när vi var ditbjudna häromkvällen.
Nu skall jag göra några till mig själv också. gillar dem i svart, tycker det passar till mitt svarta kök. Skulle vilja få tag på riktigt stora konservburkar, någon som har ett bra tips? Har inte hittat några på min ICA hittills.

Må så gott!

 

19 kommentarer:

LOTTAS HOME sa...

Tjusigt!
Konservburkar är bra till mycket.
Tack för inviten, kikar gärna förbi någon dag.
Hat köpt en bur idag att ha i bilen då Båtsman blivit dålig varje biltesa, hoppas de ska bli bättre.
Våra vänner bor på Båthusvägen nära hamnen. Åker man samma väg till dig?
Kram Lotta

rutans sa...

Blev ju en toppenfin gå-bort-present!
..Allt är ju relativt, men stora konservburkar enligt mig är typ Bullens pilsnerkorv i storpack. Finns på Coop Forum och liknande butiker vet jag.

Tina sa...

Wiilys har stoora!
Har mejlat dig...

kramen

A House With A View sa...

Åååhh vad läckert, supersnyggt!!! Vad fiffig du är!! Som en skriver ovan är bullens pilsnerkorv en stor plåtburk, den finns nog på de flesta affärer tror jag, åtminstone de större matkedjorna.

Stoooooor kraaaaaaaaam aka

Anonym sa...

Kolla med skolköken dom slänger sådna jämt, finns i varje soprum på skolorna.

Anonym sa...

Samma anonyma som ovan skriver igen, själv gjorde jag fina lyktor, slog spik i och tände med gravljus i hela trädgården på julafton, blev jättebra.

Två Små Hus sa...

Det var en riktigt bra ide! Tack!

promenader på landet sa...

Vilken fiffig idè, det blev jättefint! Kram från Maria

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefin..tänk vad enkelhet kan bli så bra

både snyggt och billigt

Kram Rosa

Camilla/Rufft och Sött sa...

Tack så hemskt mycket fina du! Jag är faktiskt överraskad över att jag lyckats lära mig inställningar och del redigering, jag är i vanliga fall SJUKT oteknisk!!Blev kanonsnyggt med burken! De är verkligen bra att ha till mycket.
Hoppas din helg varit bra!
Kram Camilla

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hoppsan, jag fattde ingenting när jag kollade mailen och såg din kommentar.. Det var bilder huller om buller som jag lagt i utkast (trodde jag). Märkligt inlägg det blev haha!! Har sorterat och lagt till text nu i alla fall..
Jag är så sugen att åka till Köpenhamn jag med (eller ännu hellre Paris..)får se längre fram i höst.
Jag jobbar på vissa dagar och är ledig andra, blir ju lätt flytande när jag bestämmer tiden själv, det där med semester har liksom försvunnit.
Ha det gott!
Kram Camilla

House number 11 sa...

Tack för din härliga och ärliga kommentar inne hos mig! Underbart fina bilder tar du, helt klar, så tro på dig själv!
Och vad fiffigt med dessa konservburkar!
Kram Jenny

millandante sa...

Ser att du fått bra tips redan:)
Så läcker burk, I like!!!
Kram du goa

Anna sa...

Så enkelt, så snyggt! Hoppas du har en fin sommar!

Kramen

Godastunder-tokigaidéer sa...

Super snyggt säger jag bara, den hade jag blivit jätte glad för. Tack för ideen nu ska det handlas färg.

Anna

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Kolla på närmsta pizzeria, dom har säkert stor konservburkar från fefferoni och majs! Hoppas du hittar!! Den blev jättefin den du gjort och visat!! Kram!

Queen of Kammebornia sa...

Fiiint! Jag gillar också konservburkar :) På invandrarbutikerna kan man hitta alla möjliga roliga, lite större och annorlunda varianter. Lycka till!

Maria- Wikers Liv sa...

Jättejättesnyggt!
Stora korvburkar, som sagt! ;)
Kram /Maria

Ika sa...

Snygg svart färg du fick till på burken. Vi kör med vanliga blanka burkar som pennställ.

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...