Sidor

tisdag 12 juni 2012

Köksträdgård

Njutbart, ätbart!

Sedan januari har jag planerat min köksträdgård och äntligen ser jag att det börjar bli resultat!
Jordgubbar som blommar, kikärtor som slingrar sig längs armeringsmattan,
kronärtsskockorna börjar få kraftiga, taggiga blad och växer så det knakar. 
Och salladen, den lätt rödtonade, som smakar ljuvligt nötigt och redan förhöjer våra måltider!
Längtar så efter att tomaterna skall bli färdiga, och potatisen, och physalisen, och bondbönorna...

I min lilla, lilla köksträdgård har jag sått och planterat så tätt och varierat som möjligt
för att få plats med mycket. Nästa år blir det fler odlingslådor, en skiss är redan gjord...

På pallen utanför växthuset tar jag gärna en kopp kaffe i morgonsolen 
och i bakgrunden skymtar Farfars lilla hus med altanen där glassen smakar extra gott!







 

12 kommentarer:

Tina sa...

Så fint du har det i täppan, jag försöker få ett hum om hur den ligger i förhållande till huset nu.
Snett framför? Ser ljuvligt ut att kunna sitta där och njuta!

kramkram

Anna Truelsen sa...

Va fint du gjort!
Kram

Pia Gustafsson sa...

Åh vad fint och stilrent allt är... Härligt med egen köksträdgård. Kram Pia

Rosa i huset i vitt sa...

Så fin ordning du har och fin färg på pallkragarna

Kram Rosa

Rapport till Vänfors sa...

Vilken flit! Blir imponerad. Är lite avis på ditt jättefina planteringsbord...mitt blir nog möjligtvis färdigt i höst och inte på långa vägar så snyggt som ditt.
Skulle så gärna vilja ha ett växthus och kunna driva upp allt möjligt och omöjligt men när ska man hinna??
Ha en bra dag.
Kram Annika

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så fin köksträdgård du har fixat!! Ser jättemysigt ut!!
och du, hatten av för det underbart finfina planteringsbordet, ser ju jätteavancerat ut!!
Ha en bra onsdag.
Kram Anna

Hemma på Sjuan sa...

Å så fint du har gjort!
Duktiga du som lyckas med så mycket odlingar.
Kram Suss

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej hej Susanne!
Det blir ju kanonfint!
Vet du, vi har faktiskt fått tag på en tomt nu och lämnat in och sökt förhandsbesked hos kommunen.. Vi får se vart det leder, kanske blir det till att bygga nytt. Känns rätt jobbigt men maken är helt lyrisk och tycker att vi hittat vårt paradis på jorden, haha..
Har faktiskt visat honom ert hus.

Hoppas allt är bra med dig!
Kramen

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej igen!
Tack för din kommentar, ja hon är otroligt tapper!
Ja vi får se hur det blir med byggandet, energin måste ju finnas..
Har sparat lite inspiration i en mapp i alla fall. Skulle ju vara otroligt kul att inreda som man vill ha det, med de material man vill!
Hoppas veckan startar bra!
Kram

A House With A View sa...

Oj här har jag missat några fantastiska inlägg!! Men duuuuuu så himla fint planteringsbord!! Och stilrent och snyggt med alla planteringar, bara älskar det intrycket!!! Och svart färg är så snyggt också, det har jag också tänkt ha i min köksträdgård (när den nu blir av att göra, fniss).

Och tuuuuuuuuusen tack för din omtanke *tacksam*:)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Tina sa...

Du har mejl!

kram

Norr om Köpenhamn sa...

Såååå fint du har det i köksträdgården :) Mina lådor blev också svarta! Och planteringsbordet....så duktig du är. Ser hur proffsigt ut som helst ;)
Jag har byggt mig en låg bänk som nu tronar i mitt trädgårdsland. Sitter där och blickar ut över mitt verk...hihi!!

Ha en fortsatt mysig midsommarvecka!
Kramar
Ulrika

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...