Sidor

torsdag 7 juni 2012

DIY planteringsbord

Man tager vad man haver...

Behövde ett planteringsbord till köksträdgården. En praktisk plats att plantera och slabba 
med jord, smuts och vatten. Maken hade inte tid att hjälpa mig, (fullt upp med altanbygget) 
och jag tyckte inte att jag riktigt hade råd att köpa ett färdigt. 

Sagt och gjort, bara att rota i spillvirkeshögen och snickra i hop ett själv!
Försökte först hitta brädor i lämplig längd men till slut var jag tvungen att släpa 
fram sågbordet och kapsågen - så nu vet jag hur den fungerar också!

Resultatet!



Av gamla brädstumpar fick jag ett praktiskt bord i perfekt arbetshöjd.
Den svarta falufärgen hade jag över sedan jag målade pallkragarna och
 plåten fick jag tillbockad av vår gullige plåtslagare för ett par tior!





Nöjd med mig själv!

 

12 kommentarer:

Anna sa...

Vad kul att göra det själv! Riktigt snyggt blev det! :)

Pia Gustafsson sa...

vad snyggt det blev och vad händig du är smart idé. Kram Pia

Tina sa...

Superfint och visst är det en härlig känsla när man har bankat ihop det själv!

kramkram

Rosa i huset i vitt sa...

Vad bra det blev ...du är ju jätteduktig

Kram Rosa

dianasdrömmar sa...

Waow, vad duktig du är :) kram Diana

LOTTAS HOME sa...

Super snyggt och praktiskt.
Kram Lotta

Ika sa...

Riktigt snyggt bygge!

Pia Gustafsson sa...

En liten utmaning till dig från mig. Kolla min blogg...Kram Pia

Hege Sletsjøe Morris sa...

Det ble kjempefint!
ha en fin søndag! klem Hege

Fru Martinsson sa...

Jättefint!

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, du kan verkligen vara nöjd med dig själv! Snyggt och praktiskt!
Så skönt att altanen är färdig. Så stor och fin! Fler bilder önskas!

Trevlig kväll!
Agneta

H`s enkla vardag sa...

Vad snyggt! Jag vill också ha ett planteringsbord! Kanske jag ska ge mig på att göra ett också, men jag är nog inte lika händig som du! Skulle behöva en ritning tror jag! Jag har också svarta pallkragar som jag målat i år!
Kram Helena

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...