Sidor

onsdag 9 maj 2012

Nytt trädgårdsbord!

Av gamla symaskiner!





Vårt gamla runda trädgårdsbord hade gjort sitt och var både opraktiskt och för litet. Jag fick en idé och maken förverkligade den på ett väldigt enkelt sätt! 
2 stycken gamla Singer-underreden inhandlade på Blocket och loppis fick bli stomme till bordet. 
Köpte ett par reglar i obehandlat trä 45 x 220 mm, kapade till och gjorde bordsskiva av. 
Klart!





Skivan har jag betsat med en betonggrå nyans som förhoppningsvis får ett lite mer väderbitet utseende efterhand! Nu har vi ett rejält (!) och annorlunda bord för ett par hundringar!



Det var dagens återanvändningstips från mig, har ni några bra?


 

9 kommentarer:

Pia Gustafsson sa...

verkligen bra återvinningstips. Jättesnyggt! Härlig grå färg, är sugen på att måla garageportarnaoch lite annat i just den gråa nyansen. Kram pia

Rosa i huset i vitt sa...

Jättesnyggt blev det

Kram Rosa

Life's Silverlining and I sa...

Jag får felmeddelande när jag mailar dig? Har mina mail kommit fram till dig? Jag tar det bruna armbandet och jag mailade dig min adress, om du inte får det, kan du prova maila mig.
Kram Nilla

Tina sa...

Det var fiffigt och fint!
Kontrasterna är läckra, nu får vi hoppas på mer SOL!

kram

Maria- Wikers Liv sa...

Snyggt! Gillar kreativa lösningar!
Jag har en gammal husqvarna, men med symaskinen kvar uppepå ;)
Kram

Kamomilla sa...

Snyggt! Det måste man ju bara konstatera :)

Limestone by the Sea sa...

Toppenfint! Vad duktiga ni är, och händiga! kram

LOTTAS HOME sa...

Superläckert!
Hoppas på altanväder snart igen.
Kram Lotta

Hege Sletsjøe Morris sa...

For et flott bord!! ble kjempefint! Ja da kan vi nyte helgen ute begge to! :) klem hege

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...