Sidor

lördag 19 maj 2012

Nya projekt och bebisar i skogen

Hej!

Vi har ju saknat sittplatser i köket sedan jag sålde de flesta av de gamla skolstolarna och sedan inte 
hittade vad vi ville ha istället! Förra helgen dök det i alla fall upp en kökssoffa i rätt stil, till rätt pris 
och på anständigt hämtavstånd.

Kökssoffa


Gråmålad, bara att måla över till vitt tänkte jag. Pyttsan heller, visade sig att den behövde både skrapas 
och slipas innan någon ny målning ens var att tänka på. Mannen förbarmade sig över mig och tog hand 
om slipning och skrapning. Så nu har jag bara det roliga kvar, att måla den vit och fylla den med kuddar! Kommer nog att gå i linne och blått tror jag...

Just nu känns det som om hela huset består av halvfärdiga projekt. Det saknas stolar, en köksö utan bänkskiva, (trädgårdsbestyren tog över innan vi hann att gjuta bänkskivan...) och jag måste få in fler garderober i lilltjejens rum och en bättre förvaring i hallen...  Men - inget av detta springer ju sin väg så 
jag fortsätter i min lugna takt!


Idag inträffade något fantastiskt under skogspromenaden; jag såg för första gången dagsgamla rådjurskid! Hörde ett pip som jag trodde var från en fågel och gick närmare ett träd för att lyssna, och där precis vid mina fötter låg två stycken sötnosar nästan osynliga i gräset. Hann få upp mobilen och ta ett snabbt kort innan jag retirerade tillbaka så ingen människolukt skulle fastna på dem. Men nog kliade det i fingrarna att lyfta upp dem och ta med hem...

rådjurskid


Njut av helgen!

 

9 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefin soffa och man blir ju aldrig färdig ,man hittar ju alltid nya projekt hela tiden...vi är ju bara eller hur.

Ha en trevlig helg
Kram Rosa

Pia Gustafsson sa...

Åh! vad söta de små kiden är.. Har sett det bara en gång och precis som du säger ska man ju inte gå för nära. Fin soffa du hittat. Kram Pia

Life's Silverlining and I sa...

Men gud såååå söööt! att du fick en sån närbild! bra att du tar det lugnt med projektet. fint blir det! kram Nilla

Kamomilla sa...

Vilken pärla till soffa! Och vilka sötingar du hittade i skogen aw...

Hemma på Sjuan sa...

Så fin soffa, blir spännande att se den färdig!
Vilket sött litet rådjurskid.
Kramis

Industri house sa...

Å vilket gulligt rådjurskid :) Underbar soffa ni fått tag på, men jag förstår jobbet! Fin kommer den iallafall att bli :)Stor kram jessica :)

Hildas hem - Sofia sa...

Men gud, jag smälter. Djurbebisar är ju det finaste som finns - så himla fin. Soffan är också jättefin såklart! :)

Jag önskar dig en fortsatt härlig dag!
Kram Sofia

Mycket annat & lite betong sa...

Kökssoffa har vi också, jätteskön att vila på. Det kommer att bli fint!
Vi har också en hel del halvfärdiga projekt. man måste ju rätta sig efter vädret.
Så söt han är det lilla rådjurskidet! Jag väljer också After Work på ditt sätt.
Kul att se ditt växthus!

Ha det bra!
Agneta

Norr om Köpenhamn sa...

Vilken superfin kökssoffa! Kan se den i vitt med en massa fina kuddar :o)

Känner igen det där med 1000 projekt på G. Den här veckan har jag verkligen haft det så. Stora som små, ute som inne.....Längtar faktiskt lite till nästa vecka då jag har hunnit undan en del ;o)
Grönsakslandet börjar i alla fall bli klart nu...skönt!!

Ha en mysig fredag och helg!
Kramisar
Ulrika

ps. mysigt med skogspromenader utanför husknuten...de får poäng av mig med ;o))))

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...