Sidor

onsdag 16 maj 2012

After Work...

På mitt sätt...


Efter en stressig arbetsdag, vad kan vara bättre än en lång skogspromenad?! I mitt tycke den bästa after work som finns! så här såg det ut i eftermiddags, häng med mig och Nisse på en tur i vår skog om ni vill!
 
Vi startar på skogsstigen mittemot vårt hus, grönt överallt!

Körsbärsblom, ljuvligt!

Kom nu matte, fortare! Här är en kille med betydligt mer spring i benen än vad jag har...

Öppna jordbrukslandskap och nu har bönderna har fullt upp.
Konstigt när man tänker på det, men min plats för avkoppling är
deras arbetsplats och antagligen den stressigaste tiden på året nu...

Massor av blåbär blir det i år, det ser de här små lurviga sakerna till!
 
Nu svänger vi in i en annan del av skogen. Om det hade varit en ljudfil så hade ni hört ett kraftigt
smättande i hela skogen, det är tallarna som släpper frön eller nåt. Låter som ett kraftigt regn i solskenet!

Vita mattor av harsyra, ätbara!

I vår skog bor det ekorrar och lustigkurrar! Här har någon julpyntat en tall...

Grävlingar finns här också, även om man inte behöver frukta just denna!
Kolla in tänderna, keep out!

En riktig "På landet-bild"!
Jag inser plötsligt hur lyckligt lottad jag är som kan bo så här
och ha både skog och hav alldeles utanför dörren!

                          
  Sista svängen ut ur skogen, här skymtar den finaste lilla gård man kan kan tänka sig. 
Någon gång skulle jag vilja bo just i detta hus!


Tillbaka hemma och innanför murarna igen, avstressad och fylld med energi.
Skogen - Krogen, 1 - 0!
Tack för att ni följde med på min lilla walkabout och en go långhelg till er alla!

Kram

 ♥

14 kommentarer:

Limestone by the Sea sa...

jag håller helt med dig! Jag är en riktig skogsmulle ( som gillar lite party och glamour ibland) men det är inte mycket som slår naturupplevelser! Önskar dig en härlig helg!

Kamomilla sa...

Så sant så- kraft!!

Tina sa...

Så stor vovven har blivit, minns den som en lite valp ju!
Fina Hallandsbilder!
Nu är vädret så skönt, fåglarna kvittrar och jag med...

kram o trevlig helg

Nelya sa...

Härligt med skogspromenaden. Fina bilder!
Tusen tack för underbara örhängena! Jag är glad för de passar mig så fint!
Önskar dig en härlig helg!
Kram kram
Nelya

Hemma på Sjuan sa...

Håller med dig finns ingen bättre avkoppling än promenader. Så många vackra bilder!! Ni hade bättre väder än vi ser jag :)
En dröm för mig att bo vid havet!
Ha en skön helg!
Kram Suss

Pia Gustafsson sa...

Mys! Håller med skogen är bättre än krogen. Vilken fantastisk bild på stenmuren... verkligen rogivande. Ha en skön dag Kram Pia

Ika sa...

Vilket härligt landskap ni har runt knuten. Idag lockar det inte att gå direkt. Blir att ladda energi inne ist.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skogen vinner över krogen lätt, sen har du väldigt fina områden och promenera i, och en gullig kompis. Jättefina bilder du tagit.
Kramar
AnnaMaria

Rapport till Vänfors sa...

Så härliga omgivningar ni har. Tror jag vet vart ni bor (låter nästan hotfullt ju). Vi var ute och bilade lite en kväll jag och Christer och såg då två små hus som ser ut som era. Jag hojtade till och sa: Där tror jag Susanne med Två små hus bor. Sociale Christer tvärnitade och jag fortsatte skrika: Nej, stanna inte...hon kan ju se oss. Skrattade så jag höll på dö när vi åkte vidare, hörde hur dumt det lät.Christer fattade ingenting men jag försökte förklara att jag kan ju uppfattas som en annan stalker. Men vet hon vilken bil vi har och hur vi ser ut då? Ja, du fattar kanske, ha ha. Hade varit roligt att ses någon gång. Är bara rädd att jag målat upp en bild av mig själv och mitt hem i bloggen som är alldeles för missvisande, får lite prestationsångest tror jag...fy så fånig jag är. Blir hur som helst glad av dina goa kommentarer hos mig och ser du en liten bil smygandes runt knutarna så kanske det är vi som passerar och Christer som försöker psyka mig lite:))
Kram Annika

A House With A View sa...

Åhhh så himla vackra bilder!! Helt fantastisk miljö!! Stämningsfullt! Läckert med stigen och träden som hänger över, ser nästan ut som en båge:) Gillar den fina stenmuren också, skulle gärna vilja ha en sådan på min gård!

Stöööörsta kraaaaamizen aka

Giancarlo sa...

felice serata...ciao

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så underbart! En tur i skog och mark, i fint väder dessutom, det är verkligen avkoppling.

Önskar dig en riktigt fin helg!

Hege Sletsjøe Morris sa...

Så mange fine bilder! Ser koselig ut!
ha en flott ny uke! klem Hege

Anna sa...

Underbara bilder från den underbara tiden som är just nu!
Det är så vackert!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...