Sidor

lördag 21 april 2012

Växthusraseri och en massa grönt.

Odlingar...




En tanke som vuxit sig allt större sedan vi flyttade ut i naturen är att odla så mycket av vår frukt & grönt själv. Kanske inte bli helt självförsörjande direkt, men efterhand...

Glad i hågen införskaffades en massa pallkragar och ett växthus i byggsats. Pallkragarna målades i härligt Falusvart, som är en rent ljuvlig färg att arbeta med! Så långt allt väl! I helgen hade jag tänkt att "slänga ihop" växthuset, eftersom de förodlade gurkplantorna nu hotar att ta över vardagsrummet. Visserligen såg det ut att vara ungefär 3000 delar och beskrivningen var på tyska men ändå, det var väl bara att köra... Med glatt mod och med en energisk svärfar och en kanske inte lika entusiastisk make till min hjälp så satte jag igång.

Enligt tysk exakthet i beskrivningen så skulle det ta exakt 300 minuter att montera ihop växthuset om man var exakt 3 personer. Det som inte stod i beskrivningen var exakt hur många minuter det skulle ta exakt 1 kvinna att drivas till vansinne! Kan konstatera att IKEAs beskrivningar är rent gudomliga efter detta!
Kan också konstatera att tysken som gjort beskrivningen löper fara för sitt liv om jag skulle råka springa på honom samt att om jag skulle planera för ytterligare ett likadant växthus så skulle mitt äktenskap vara slut!

Har alltså inte hunnit mer än knappt halvvägs på två dagars arbete, som syns på bilden. Och gurkorna, de fortsätter att växa inomhus...


 

6 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Inte roligt när det jäklas! Vad duktig du är som odlar så mycket. Ha en bra lördag och hoppas det går bättre med dit växthus!
Kram

Maria- Wikers Liv sa...

Oj, bäst att tysken håller sig undan! ;)
Trist när saker jäklas sådär :(
Hoppas det fixar sig!
Kram / maria

Pia Gustafsson sa...

Håller med Maria, tyskarna är i farozonen. Roligt inlägg kära du och ta det lugnt... Kram Pia

Kamomilla sa...

Kan bara beskrivas med ett ord då- FRUSTRATION

Rapport till Vänfors sa...

Maken och snickarkompis satt ihop ett växthus för två veckor sedan. är glad för att jag inte var med. Fyrtiotusen kostade kalaset och då fattades massor med grejor, ritningen stämde inte ett antal gånger (inte ens tillverkaren kunde förklara trots att de mailade över bilder). En liten tröst var ändå att det blev 5 fönster över...i och för sig fattades några som tillverkaren fick köra ut akut, men ändå:))

Jag har den största förståelsen för din situation men i bland kan man bara skratta åt hur värdelöst saker funkar.
Kram Annika

Fru Martinsson sa...

Men fint blir det!! ;)

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...