Sidor

söndag 29 april 2012

Utförsäljning av silversmycken!!!

Då var det dags för en "superutförsäljning"!


Som jag skrivit om tidigare så har jag under hösten avvecklat min silversmyckesfirma, nu säljer jag ut restlagret. Dessa smycken har varit skyltexemplar i webshopen och är alltså helt nya!
Passa på att köpa något unikt till dig själv, en vän eller som present till tex kommande studenter...
Eftersom firman inte finns längre har jag bestämt att sälja ut dessa för halva priset eller mindre! 
Dags att göra ett ordentligt avslut och gå vidare med nya spännande saker i livet helt enkelt!
Alla smycken är handtillverkade (av mig!) och är i sterlingsilver 925. Finhaltstämpel och logostämpel på baksidan. 

De smycken som har text är handstansade och varje litet tecken lever därför sitt eget liv!
Bildkvalitén är inte hundra på alla bilder, jag har inte fotat dessa smycken i studio av förklarliga skäl. Så himla mycket enklare (och roligare!) att fota inredningsdetaljer än silver som blänker och reflekterar där man minst vill! Hoppas ni har överseende med detta :-).

Finns bara ett ex av varje smycke här så det är först till kvarn som gäller... 


SILVERSMYCKEN, SILVERARMBAND, NAMNSMYCKEN

1 Öppet armband 16x1 cm, reglerbart. Text "JAG ÄLSKAR DIG" 
2 Öppet armband 15x1 cm, reglerbart med mockaband. Text "ÄLSKLING!" SÅLD!
3 Öppet armband 16x1 cm, reglerbart med klöverberlock. Text "LYCKA" SÅLD!
4 Stelt armband i hamrad silvertråd med räfflad kula ca 1 cm stor. Omkrets 23 cm, (ganska stort!).
   

 silversmycken, silverarmband, silverhalsband, manschettknapp silver, örhängen silver
5 flätat läderarmband med silverlås och avtagbar "trasselboll" i silvertråd. Omkrets 18 cm (ganska 
   litet!). Bollen kan tas av och användas som berlock! 
1 brunt SÅLT!  
1 brunt SÅLT!
1 svart  SÅLT!

6 Manschettknappar i hamrat silver 2x2 cm. 

7 Manschettknappar i blankpolerat silver 2x2 cm. 

8 Smyckeset i mattborstat silver. Halsband ca 12x12 mm, stiftörhängen ca 8x8 mm. Tunn pansarkedja ingår.
   

silverörhängen

9 "Trasselörhängen", längd ca 2 cm, bollen är ca 1 cm.  SÅLD!

10 Kulörhängen, längd ca 3 cm. Kulan är 1 cm. . SÅLD!

11 Kulörhängen, längd ca 8 cm. Kulan är 1 cm. SÅLD!

12 Hamrade hjärtan på handsmidd örhängeskrok, längd ca 6 cm. 

silverringar, silversmycken, namnsmycken, ringar med text

13 Maffig ring, 10 x 1 cm. Storlek ca 19 mm, kan regleras något åt båda håll. Text " AMOR VINCIT OMNIA ET NOS 
     CEDAMUS AMORI. SÅLD!

14 Ring 10 mm bred , stl 18 mm . Text "LEV NU". SÅLD!

15 Ring 10 mm, bred  stl 18 mm . Text "CARPE DIEM". 

16 Ring 10 mm bred , stl 18 mm. Text "SKÄRP DIG!" SÅLD!

17 Ring 8 mm bred, stl 19 mm. Text "SNYGG". 

18 Ring 8 mm bred , stl 19 mm . Text "SMART". 

19 Ring 5 mm bred, stl 15,5 mm. Text "FAITH". 

20 Ring 5 mm bred, stl 18 mm. Text "KÄRLEK". 


silverringar, silversmycken, namnsmycken, ringar med text

21 Ring 10 mm bred, stl 17,5 mm. Text "IT'S ALL ABOUT ATTITUDE". 

22 Två ringar i par, hamrad tjock silvertråd varav den ena har en hamrad kula som ligger över båda ringarna.
    Storlek 18 mm. SÅLD!  
   
23 Ring i slät silvertråd med "pärla" av en diagonalt placerad silverkub. Storlek 16 mm. 

24 Ring med reglerbar skena med en silverskål ca 1,5 cm i diameter.  SÅLD!

silverringar, silversmycken, namnsmycken, silverberlocker,

25 Ring i helt unik form gjord av 3 st silvertrådar som lötts ihop och avslutas som en trädkrona med silverkulor i 
     ändarna. Storlek 16 mm. 

26 Halsband med silverbricka 32x12 mm lätt välvd. Text: "ALLTID DIN...". Tunn pansarkedja ingår. 

27 Berlock till halskedja eller armlänk, 1x2 cm med hamrad silverring. Text: "CARPE DIEM". 

28 Berlock till halskedja eller armlänk, 1x2 cm med hamrad silverring. Text: "AB IMO PECTORE". 
     500)

29 Berlock till halskedja eller armlänk, 1x2 cm med hamrad silverring. Text: "SNYGG". 

30 Berlock till halskedja eller armlänk, 7x25 mm med hamrad silverring. Text: "KÄRLEK". 

31 Berlock till halskedja eller armlänk, 7x25 mm med hamrad silverring. Text: "HOPE". 


Tveka inte att maila till mig om ni har några frågor kring smyckena! Lycka till med shoppandet!

 

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina smycken, jag gillar din rena design. Måste titta lite mer och fundera. Och tack snälla för dig grattishälsning.
Kramar
AnnaMaria

Norr om Köpenhamn sa...

Vilka fantastiska smycken du gör! Jag skulle kunna beställa hela rasket ;o) Silversmycken är helt i min smak och det jag tycker bäst om, om jag får välja.
Kanske skulle visa maken ditt inlägg och blinka lite ;o)))

Oj oj...vilken växthushistoria. Jag är glad att det är inte är jag o mannen som ska sätta ihop växthus....det hade varit slutet för oss! Vi vet ju hur det gick med tapetseringen ;o)
Men det kommer att bli jättefint med odlingslådor och allt. Heja heja....säger jag !!!
Själv kämpar jag vidare med grävningen, men har också fått odlat i tre lådor i helgen.
Hoppas att din helg har varit fin med eller utan växthusbygge!

Kram och go' vecka!!
Ulrika

Tina sa...

Jag har helt missat din växthushistoria, om du har problem med tyska språket kan du komma hem till mig...
Du är en hejare på att göra smycken, så fina.

KRAAM (Snart dax för en champagnemiddag hemma hos mig, ok?)

House number 11 sa...

Wow, vackert! Jag har mailat dig!
Kram Jenny

Två Små Hus sa...

Champagnemiddag kan jag leva med, låter härligt!
Kram

A House With A View sa...

Oj oj oj vilka fantastiskt vackra smycken!!! Gud vad duktig du är som kan få till det så fint!!! Jag har en urstressig dag här i dag så jag får titta lite mer och fundera jag med. Önskar dig en riktigt fin valborg.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Industri house sa...

Så fantastiskt fina smycken! Underbart fina just i silver också :)Ha en härlig valborgsmässoafton!Stor kram jessica.

Anna sa...

Men oj så mycket fint du gör! Måste ta mig en funderare och återkomma!

Kramen!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så mycket fint! Tyvärr är den där ringen (22) i fel storlek för mig. :-(

Hoppas du har haft en fin 1 maj!

Mycket annat & lite betong sa...

Jättevackra smycken! Saknar du inte att göra smycken?
Jag läste om ditt växthus och log lite. Vi hade också vissa problem att få ihop vårat för några år sedan.
Jag håller också på med min köksträdgård. Den växte igen av ogräs så nu tar jag om allt från början igen. Puh!

Ha en trevlig kväll!
Agneta

House number 11 sa...

Tusen tack! Ringen kom idag! Den är så, så vacker!
Tack!
Kram Jenny

Life's Silverlining and I sa...

Jag är intresserad av nr 5 mallar dig, behöver måttet så jag vet om det passar. Kram Nilla

Två Små Hus sa...

Så roligt att du tycker om den, hoppas den blir en favorit!
Kram Susanne

Vardaxlyx sa...

Du är ju grymt duktig vännen! Nu måste jag göra lite reklam för dig hihi!
Om det är OK alltså?
KRAM

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...