Sidor

onsdag 14 mars 2012

Utmaning och industristolar!

Hej på er!



För en tid sedan fick jag en utmaning av Victoria med inspirerande bloggen Limestone by the sea.
Glatt svarade jag att jag antar utmaningen och satte sedan hjärtat i halsgropen, jag som är så privat av mig, hur skall jag klara det här?! Försöker ju alltid hålla bloggen personlig men inte privat. Nåväl, dags att gå utanför boxen lite och jag skall försöka svara så gott det går på denna utmaning:

1. Vad gjorde du för 10 år sedan? Jobbade med konferensresor och väntade vår dotter.
2. Vad gjorde du för 1 år sen?  Var i full gång med att bygga två små hus!
3. Fem snacks du gillar? Allt som innehåller socker, mörk choklad eller mandel!
4. Fem sånger du kan utantill? Måste väl vara några godingar från Eric Clapton...
5. Fem saker du skulle vilja göra om du var mångmiljonär? Jobba mindre, jobba mindre, jobba mindre, jobba mindre och troligtvis bygga något mer hus.
6. Fem dåliga vanor du har? Ostrukturerad, har för lätt att påbörja nya projekt, svårt att avsluta gamla projekt, sover för lite, för dåligt tålamod plus en hel drös till...
7. Fem saker du gillar att göra? Mysa med familjen, fika, fota, plocka svamp, gå och skrota i skogen med hunden.
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa? Vad som helst i gult!!!
9. Fem favoritsaker? Min Nikon D3000, ett silversmycke som min dotter ritat och jag tillverkat, vårt hus, min gamla hushållsassistent & min skruvdragare!

10. Och jag skickar vidare utmaningen till de här tre, som jag är nyfiken på! Dessa är bloggar som jag gillar och har följt ett tag, så hoppas ni antar utmaningen - men bara om ni vill så klart!!


Rapport till Vänfors
Hemma på sjuan
Fyra rum & kök


Och så var det det här med industristolarna då... Har känt ett tag att nu vill jag ha mera vitt i huset, bort med det tunga mörka runt matplatsen (även om jag är toknöjd med mitt svarta kök). Så nu är plötsligt 4 av stolarna sålda och jag vet inte riktigt vad jag skall ha istället, kanske de här...

Bilden lånad från My Lovely Things 

Eller dessa från IKEA:


Råd och tips någon?



 

5 kommentarer:

House number 11 sa...

Ja, om möjligheten finns hade jag nog satsat på Shellstolarna. Jag tor att man sitter bekvämt i dessa och så är de så snygga!
Kram Jenny

Vintage House sa...

Kul att läsa lite mer om dig:)
tycker de stolar som Anna har är snygga:)
kram
sandra

Hemma på Sjuan sa...

De översta stolarna är så snygga men jag gillade Ikea´s oxå.
Självklart antar jag utmaningen och tackar o bugar att du tänkte på mig :) Dröjer nog till helgen innan svaren kommer, var ju några frågor att tänka på o min bloggtid nu är begränsad...
Kramis Suss

Mycket annat & lite betong sa...

Roligt att läsa! Svårt val med stolarna...

Så fina bilder på er hund!

Trevlig kväll!
Agneta

Industri house sa...

Kul att veta lite mer om dig :) Jag hade satsat på shell-stolarna, jag tycker dom är supersnygga! Funderar på att inhandla några själv..Ha en härlig helg, kram jessica.

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...