Sidor

måndag 12 mars 2012

Nya vyer!

Hej & tack!

För alla fina födelsedagshälsningar!

Hade en mysig dag med familjen här hemma med god mat och tårta. 
Av maken fick jag ett nytt kameraobjektiv! Ett Nikon AF 50/1.8. 
Gissa om inspirationen att fota infann sig!  Plötsligt gick det till och med att ta fina bilder på hunden... 
Brukar ju inte visa närbilder på familjemedlemmarna här på bloggen, men nu gör jag ett undantag och visar vår härliga Nisse. Fortfarande en hel del kvar att lära och utforska kring ljusinsläpp och andra finesser men det kommer...





I dag väntar storstädning och redigering av lite bilder.
Önskar er alla en fin start på veckan!

 

18 kommentarer:

Vintage House sa...

Kul med ett nytt objektiv kan tänka mig att man vill fota massa:)
fin måndag till dig
kram
sandra

Vintage House sa...

Kul med ett nytt objektiv kan tänka mig att man vill fota massa:)
fin måndag till dig
kram
sandra

melissa sa...

Jag har också det där objektivet. Verkligen bra allroundobjektiv med schysst ljustyrka. Lycka till med fina bilder! :)

http://fotomelissa.blogspot.com

Maria i Lilla villa vita sa...

Vilken fin present!

Vovven blev verkligen bra på bild, de är ju inte direkt lätta att föreviga!

Lycka till med storstädningen, det är ju iallafall underbart när det är klart!

Kram Maria

Mina finaste... sa...

Hej, vilken fin blogg du har! Måste titta in igen ikväll när jag har mer tid. Underbart! Ha en fin dag. Kram Marie

Rosa huset i vitt sa...

Så söt han är.

Ha en bra dag
Kram Rosa

Hege Sletsjøe Morris sa...

Så moro! Flotte bilder du tar!
Ha en fin uke
klem Hege

Sofia sa...

Åhhh vilken fin blogg måste kika vidare här : ) häls Sofia

Kamomilla sa...

Ett mycket bra objektiv att ha!! :) Härlig vovve!

Lilla Kullan sa...

Så fin vovve.:-) Kram Stina

Nelya sa...

Grattis i efterskott! Vilken bra present! Då blir det många fina bilder här på bloggen:)
Kram kram
Nelya

annashusidingtuna sa...

Hej!
Grattis i efterskott!
Kul med ett nytt objektiv, det är verkligen mycket att lära med dessa systemkameror.
Kram Anna

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Sicken liten sötnos. :-)
Och en riktigt bra födelsedagspresent.

Hoppas du har en fin tisdag!

Petra-Lantlig Charm sa...

Fy va trist att ni missade utlandet :( men skönt med spa!!! Det behöver man unna sig ibland för att orka med allt!

Grattis i efterskott får jag ju säga med då, jag som missat det!! Har du autofokus på ditt objektiv? Själv har jag ett likadant men utan auto. Har så svårt att få bra skärpa :( men antar att det är en övningssak! FÅr helt enkelt öva mer, hehe!!
Skitsnygga kort på vovven :))

Ha en skön kväll!

Kramar Petra

House number 11 sa...

Underbara bilder! Helt fantastiska! Ursöt hund!
Kram Jenny

Norr om Köpenhamn sa...

Stooort grattis i efterskott :o) Vilken kanonpresent du fick.
Här har planerandet av grönsakslandet också startat. Nästa vecka ska lillan o jag fröså lite grönsaker, sen ska det grävas ut till landet. Har tänkt att odla det mesta i odlingslådor som min kära make byggt av gammalt virke. Har fått nyss på ett billigt kastanje-staket som jag gärna skulle vilja sätta runt om. Får se om jag får maken med på noterna ;o)

Njut av våren o värmen o lycka till med fönsterkarmsodlingen :o)
Kramen
Ulrika

Hemma på Sjuan sa...

Vilken liten sötnos till vovve ni har! Å vilka fina bilder. Själv är jag usel på att ta kort. Hade planerat en fotokurs men den blev inte av, får gå i höst istället.
Kram Suss

Ika sa...

Men du vilken härlig kille Nisse var. Hoppas han ställer upp som fotomodell lite mer!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...