Sidor

fredag 2 mars 2012

I snickartagen!

Ordning och reda...

Blir nu lite enklare här hemma. Mannen, den ordningssamme i vår familj, har muttrat lite dels över alla inredningstidningar som ligger spridda över huset och dels över alla vrakbrädor jag fyllt vårt förråd med 
från mina strandturer. 

För husfridens skull kände jag att det var dags att tag tag i problemet. Sagt och gjort, en tidningshylla tillverkades av brädorna. Mer plats i förrådet, tidningarna har fått sin givna plats och alla är glada och nöjda!



Det blev en oerhört enkel modell gjord av 5 st brädor, som kapades och spikades ihop. Lite grovhuggen i dimensionerna, precis som materialet. De delvis vitmålade sidostyckena fick vara som de var medan jag betsade de liggande brädorna i lavendelblått. Allt klart på en halvtimme...




Alla brädorna hittades på naturreservatet en bit ifrån där jag bor och alla har de sin historia. 
Nu har de fått en ny historia hemma hos mig!

Ni som vill se mer kreativt pyssel, titta in hos Anna, hon har en pysselutmaning som pågår just nu!


 

18 kommentarer:

Pia Gustafsson sa...

Vad fint! tänk vad smart att använda sånt man hittat och göra alla glada! Kram Pia

Vintage House sa...

härlig snygg
Önskar dig en fantastiskt helg och hoppas på massa sol...
kram
sandra

Hemma på Sjuan sa...

Så smart, vad händig du är.
Ha en skön helg!
Kram Suss

Life's Silverlining and I sa...

Väldigt smart! Och vad fint barnrum du fixat på höjden! Kram

Hege Sletsjøe Morris sa...

kjempefin! Så smart!
ha en fin helg
klem Hege

Mycket annat & lite betong sa...

Oh, så snyggt!
Bra att brädorna kommer till användning. Jag har också en samling...det är ju så fint!
Vilken silversmedja du hade förut, så snyggt och så fina smycken du har gjort. En försäljning på bloggen tycker jag är en utmärkt idé!

Ha en trevlig kväll!
Agneta

Rapport till Vänfors sa...

Dotterns rum i förra inlägget måste vara en riktig önskedröm för henne? Ett sånt hade jag gärna haft som barn. Fast jag kan även som vuxen älska sånt. Okonventionella lösningar är det bästa jag vet. Din tidningshylla är riktigt fin,egen ide eller? Jag och Christer har varit mycket ute på naturreservatet men de sista åren har det avtagit helt. Är så vackert där och speciellt blåsiga höstdagar...kanske inte så vackert men kraftfullt.
Tack för goa kommentarer.
Och du, vilken stilren och snygg header du gjort..gillar ju den koppen som du kanske minns. Känner mig riktigt världsvan dessutom när jag vet att det heter header:))
Kram Annika

Tina sa...

Jättefin o praktisk!

Ha en skön söndag i solen!

Tina sa...

Jättefin o praktisk!

Ha en skön söndag i solen!

Lev Vackert sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se

Vardaxlyx sa...

SMART och BRA får jag säga =) Du är inspirerad det vet du va hihi!
Kramkram denna måndag!!

Norr om Köpenhamn sa...

Sååå läckert det blev och praktiskt förstås ;o)
Tack för din söta kommentar om min butik och jag hoppas att du har möjlighet att kika in när du befinner dig i Danmark :o)

Må gott och kram på dig
Ulrika

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

En sån behändig!! Jättefin!
Det här ska jag försöka komma ihåg!!
Kram!

A House With A View sa...

Suuuuuuuuuuuuupersnyggt!! Och fiffigt!!!! Me like a lot!!! Det enkla är oftast det vackraste, så även i detta fallet!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Industri house sa...

Sååå fiin! Va påhittiga ni är! och så bra med både återvinning och snyggt på en gång :)Ha en härlig dag! kram jessica.

millandante sa...

Bara sååå fin!! Så härligt kreativt och så snabbt jobbat! I like!!

Tack för inspiration:)
KRAM

House number 11 sa...

Väldigt fin! Härliga färger!
Kram Jenny

Anna sa...

Hej!
Vad roligt att du ville vara med i min utmaning! Du är den enda som skickat ett bidrag så jag förlängde tiden lite! Hoppas det är okej med dig!

Otroligt fin blev din hylla! Imponerande!
Ha en fin födelsedag!
Kram från Gotland

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...