Sidor

måndag 20 februari 2012

Köpmansdisk, check!

ÄNTLIGEN!!!

Trodde väl aldrig att jag skulle bli färdig med detta projekt...




Att slipa, måla, vaxa, måla schabloner och skruva handtag på 5-6 lådor hade väl känts som en lagom uppgift! Men nu när alla 45 är klara så är jag väldigt nöjd att det är så många! Efter att ha börjat och slutat ett antal gånger ställde maken ett ultimatum; Starta inga nya projekt förrän du är klar med köpmansdisken! 
Han är en klok man, han maken... Eftersom jag har hundra nya idéer i pipelinen så var jag ju till slut
tvungen att göra klart eländet.




Extra nöjd är jag efter ett tips från Tina, The Shed om en liknande på Blocket, 
till salu för den nätta summan av 22.500 riksdaler! Och den hade bara 28 lådor, ha!




Nu återstår bara att fylla alla lådorna med allsköns småsaker som ligger och dräller i huset;
ljus, batterier, glödlampor, muffinsformar, ja kort sagt allt. Sedan ska man komma ihåg vilken låda man lagt vad i. I helgen hade vi besök av en liten kille som tyckte att man kunde använda hela skänken som ett stort memory-spel... Hmmm. Eller så får jag be svärfar, ordningsmannen i familjen, att göra ett kartotek...



En ny plats i huset att ställa fint på blev det också!

Trevlig kväll på er!



 ♥

19 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så fin den blev, perfekt för att hålla ordning på alla smågrejor. Känner igen det där med idérik kvinna och klok man :)
Kram Suss

Pia Gustafsson sa...

Ursnyggt och häftigt ! Vad duktig du är. Kram Pia

Rosa huset i vitt sa...

Vilket jobb ,den blev helt suveränt snygg.

Kram Rosa

Tina sa...

Vet inte vilket superlativ jag ska dra till med nu men hoppas sketasnyggt låter bra!

KRAM

Kamomilla sa...

Jösses vilket jobb du gjort!! Himmel så fin den är!!

A House With A View sa...

Drop dead så jääääkla snygg!!!! Vill ha!! Jag kommer och tar den med på flaket om en timme si så där, okey?? haha!!!! Men allvarligt, vilket jobb du lagt ner, blev huuuur fint som helst! Aviiiiiis!!!!!

Kraaaaaaaaam aka

Ika sa...

Jätte fin! Vilket jobb du lagt ner. Målat, slipat, skruvat o målat och fixat siffror. Ujuj....mitt tålamod är slut för flera år framöver för sådant.

Vintage House sa...

Den blev helt kanon och vilket jobb.....
ha en fin kväll
kram
sandra

millandante sa...

SÅ underbart fin!!!! Oj vilket jobb du gjort, och det var det ju verkligen värt, på alla sätt;)

Hihi, kartotek var en kul idé, snacka om ordning:) Det gillar vi:)

Kram

Anna - MY LOVELY THINGS sa...

Åh va fin!
Kram

Petra-Lantlig Charm sa...

Tack för din kommentar!! Ja lusten försvinner ibland å det är så tråkigt. Men jag hoppas den håller i sig nu :)

Så snygg köpmannadisken blev!!! Den ska du verkligen vara stolt över!! Vill me ha! Perfekt att lägga allt småskit i som bara dräller på alla möjliga ställen!

Ha en skön tisdag!!

Kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh vilken fin!! Du har jobbat på bra med alla lådor och siffror, och snart lär du dig att i 25:an ligger det servetter. Superfint!
Kramar
AnnaMaria

Rapport till Vänfors sa...

Men herregud vilket jobb!!
Och hur bra blev det inte, skitsnygg:) Skulle vilja ha ett större hus, så mycket man skulle vilja ha och göra.
Kram Annika

Mina drömmars hus sa...

Jädrans vad snygg. Vad avundsjuk jag blir. Ha ha memory det var inte helt fel.
Ha en skön kväll
AC

Fru Martinsson sa...

Kan bara hålla med alla andra! Vilket jobb du lagt ner men det var det värt säg för den blev jättefin!!

Industri house sa...

Sååå fiiin köpmansdisk!!Jag förstår att du grejat länge med den! Men det har du gjort mycket bra!!Ha en fin dag, kram jessica.

Gabriella sa...

Vilket jobb du lagt ner! Och oj vad fint det blev :)

Gabriella

Hege Sletsjøe Morris sa...

Kjempefin!! Så flink du er!
Så flotte smykker du lager!
ha en flott helg!
klem Hege

Camilla sa...

HERREGUD så snyggt!!! 10+ får du av mej :) duktit gjort, tjejen!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...