Sidor

lördag 11 februari 2012

Köksö, del 2

Det går inte så fort...


Här råder lite långsamhetens lov, mellan arbete, hundträning och förkylningar bygger vi sakta vår 
köksö. Har fått på luckor, lådor och sidor och den är numera monterad på en rejäl sockel.
Elektrikern har dragit fram el till en kontakt på sidan, kommer att bli användbart då den 
skall fungera som bakbord!




Som ni kan se så saknas det en bit i mitten på varje sida. Täcksidorna från IKEA blir en centimeter för korta när man drar fram dem mot luckorna som jag har gjort för att luckorna ska se infällda ut. Har lite olika funderingar på hur jag skall lösa de 2 cm som fattas. Antingen sätter jag en profilerad list utanpå, 
som lappar över hålet. Eller så tillverkar jag en 2 cm list och trycker in i hålet så att det ser 
likadant ut som mellan skåpen. 

Vad hade ni gjort, blir det för "pråligt" med en profilerad list? Luckorna och socklarna har ju en 
gammaldags profil, men köket i sig är ju lite rufft i stilen med betongskivorna och plåten. 
Lite rådvill här faktiskt...




 Längs med sidorna skall också fästas en rostfri stång (IKEA Grundtal) att hänga lite redskap på.
Handtagen till lådorna som jag har beställt har kommit, nu behöver de dock spraymålas svarta och 
slipas lite nötta så att de blir lika de övriga i köket. Till luckorna har jag köpt knoppar från IKEA 
som skall få samma behandling.




Önskar er alla en fin lördagskväll. Snart väntar Melodifestival och lite gott tilltugg...


 

19 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vad snyggt!!

Pia Gustafsson sa...

Väldigt fint! /Pia

Industri house sa...

Hej susanne! Tack!för alla fina ord du alltid skriver, jag blev både rörd och glad :) Det var intressant det du skrev om din mans medicinering, att han också har problem med inställningarna av alla sina mediciner, inte kul! men som du skrev, man får försöka kämpa på så gott det går, och aldrig ge upp!även om det ibland är väldigt kämpigt. Så fin eran köksö blir!!Passar ju perfekt där :)Ha en fortsatt mysig helg, kramkram jessica.

Nelya sa...

Åhh, så vackert! Det kommer att bli jättefint!
Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kram kram
Nelya

Hemma på Sjuan sa...

Så fint med köksön men svårt att få till de där smågrejorna. Jag bakar mycket och det är suveränt att ha ön.
Ha en bra fortsatt helg, kramis

Tina sa...

Så fint det blir!
Kanske har Ikea några täckplattor du kan sätta på, så det blir en slät yta liksom..handtagen är superfina men jag hade nog inte målat dem. Bara ökat på oxideringen lite..

KRAM i dimman

Vintage House sa...

Hej
Så snygg ni gör det läckert med svart...
ha en skön och mysig söndag
kram
Sandra

Rapport till Vänfors sa...

Vilken fin köksö ni börjar få. Svårt detta med täcklister...själv vill jag helst att de ska försvinna och inte synas men ibland är det svårt att få till det. kan inte ge dig råd känner jag, tyvärr.
Den underbara bringaren i lila? Eller kanske rosa? Är ursnygg, så kul att ha en sån som arvegods.
Din undran över tofflorna...har en beskrivning att gå efter annars hade jag nog fått göra 20 par innan de passat min fot:)
Dina smycken=läckra:)

Kram Annika

Fru Martinsson sa...

Det blir jättefint med köksön! Har tyvärr inga råd att ge angående listen.
Ha det gott

PERNILLA sa...

Har inget bra råd att komma med ...men så otroligt snyggt det blir och lösningen med handtagen som sprayas blir ju urläckert!!!

Vad du kan !!
.....*ler


Kram från Göteborg

Limestone by the Sea... sa...

Snyggt! Jag tror det blir bra vilket som, men jag hade nog satsat på en smal list så det ser ut som mellan luckorna. kram

Vardaxlyx sa...

SNYGGT =) Det gillar vi absolut!!
Kramkram denna underbara måndag!

A House With A View sa...

Åh så läckert med den svarta färgen, blir kanonsnyggt!!! Och jag gillar beslagen också! Stilrent och sobert kök!!!! Är inne på det andra skrivit ovan, en list som inte gör så mycket väsen av sig tror jag blir bäst!

Stöööööörsta kraaaaaamen aka

Maria i Lilla villa vita sa...

Vilken fantastiskt vacker köksö, gillar färgen och detaljerna!

Ha en bra måndagskväll!

Kram Maria

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så snyggt det blir. Skålhandtagen är riktigt tuffa.
Jag hade nog valt en smal listvariant, men det är svårt. Är väl egentligen bäst att testa och se. :-)

Hoppas du har haft en fin start på veckan!

Hildas hem - Sofia sa...

Man får ta det i den takt som passar en själv. Fint blir det i alla fall :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Anna sa...

Vilken otroligt härlig köksö ni kommer få! Vackra handtag du valt också!

Jag skulle nog inte sätta lister utan på utan försöka skarva på nån bit emellan istället!

Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Man behöver ju inte ha bråttom!
Så snyggt det blir och härligt med så många skåp! Fint med svart kök.
Bra med eluttag, det är ju alltid något man behöver ström till.

Trevlig helg!
Agneta

millandante sa...

Det blir jättefint, och jag ska nog inte ge några råd här...;) Täcklister har jag INGEN koll på;)
Men jag har koll på att du är en klok kvinna, och tackar för dina ord om hur du lärt dig njuta av de där dagarna... de gav mig ytterligare visshet om livet:)

Varm kram du fina bloggvän

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...