Sidor

torsdag 23 februari 2012

I mitt gamla hus...

Hade jag en egen silversmedja!


När jag rensade i datorn hittade jag bilder på vårt förra hus och på "Sneckeboa".
Jag ritade och maken byggde en ateljé/silversmedja på baksidan av vårt hus.
Falusvart panel på utsidan och grålaserad råspont på insidan. Stora fönsterpartier som 
släppte in massor av ljus (och värme, 35 grader inne på sommaren var inte ovanligt...).


 Mellan huset och smedjan blev det en liten innergård med utgång från vårt sovrum. 
Helt insynsskyddad och med svalkande skugga på eftermiddagarna. Byggde insynsskydd av 
armeringsnät och fyllde med glasdekorationer och klätterväxter. Åh vad jag saknar denna lilla byggnad!!




Nära till jobbet!


 Råspont och vita hyllor.


Bloggerskan i arbetstagen! 

Som några av er vet så hade jag under ett par år en silversmyckesfirma, SUH 925. I höstas valde jag att avveckla firman då det blev för mycket med både firma och ett annat jobb. Ibland är man tvungen att välja bort något som är väldigt roligt för att livet i stort skall bli bättre - och jag gjorde ett riktigt val!
I framtiden kommer nog alla mina maskiner och verktyg fram igen, men då bara för att det är roligt
och utan krav på leveranstider...



Här ovan är en del av alla de smycken som tillverkades i min smedja. 
När jag började rensa nyligen upptäckte att jag har en hel del smycken kvar i lager. 
Dessa har varit "skyltex" i webshopen jag hade och några hann helt enkelt inte ut i shopen.

Funderar nu på att köra en utförsäljning av smycken här på bloggen, vad tror ni om det, 
finns det intresse? Som en "bloppis" fast med helt nya saker...


 

13 kommentarer:

Pia Gustafsson sa...

Vad häftigt med en egen smedja nära huset. Kanske det kan bli en i det nya med? Gillar armeringsmattan med glasdekorationerna. Hett tips! Snygga smycken, ska kolla närmare en annan dag. Kram Pia

Vardaxlyx sa...

ÅÅHHHHH va häftigt!! Jätte fina smycken och du jag kan göra gratis reklam för söta dig =D

Vintage House sa...

så härligt fint ni bodde och kul att har haft en smedja och kanonfina saker du gjorde..
tror absolut du kan sälja via bloggen....
hoppas att du kan ta upp din verksamhet igen när det känns rätt...
ha en fin torsdag här skiner solen.
kram
sandra

Rapport till Vänfors sa...

Men...så häftigt, vilken grej. Är du självlärd eller nån utbildning? Spelar ju egentligen ingen roll för det jag så är ju jättefint. Klart du ska försöka sälja via din blogg. Kan också göra reklam för dig även om min blogg inte är speciellt stor. Blev intresserad av den vridna? ringen med text på latin...störst av allt är kärleken?
En gång i tiden hade jag tankar på att bli guldsmed, men det är ca 1000 år sedan:) kanske du kan ha kurser i smycketillverkning nån gång...är absolut intresserad. Om det inte är för svårt.
Kram Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du hade med egen silversmedja, och som du skrev, det var nära till jobbet. Sälja i en bloggbutik är en bra idé, silversmycken är populärt och jättefina dom du visar.
Kramar
AnnaMaria

Kamomilla sa...

Vilka superfina smycken!!

Industri house sa...

Så roligt att få se bilder från erat gamla hus! Så fint det var i silver-smedjan:)Och så mycket fina smycken du gjort! Ha en riktigt härlig helg, kram jessica.

Graadskan sa...

Så fint ert förra hus ser ut! Var ligger det? :)

Så underbart det måste ha varit att ha haft en egen silverateljé! Kanske blir en vid nya huset också?

Kram!

A House With A View sa...

Wow vad fint ni hade vid huset!!! Älskar uteterassen med det fina insynsskyddet! Ser både stilrent och ombonat ut att sitta där!!! Och vilken snygg bloggerska!!!! Gillar smyckena jättemycket också, kanonfina!! Tror absolut det finns en marknad för bloppis. Vad duktig du är som kan göra smycken!!! Precis som någon skrev ovan så kan jag också göra ett inlägg och fixa reklam för dig i sådana fall:)))

ps. tack för en kul historia om ditt ikea-besök, skrattade gott här hemma:)))

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Anna sa...

Men så roligt att den fina kaffebryggaren hittade hem till dig!
Jag tycker absolut att du kan ha en bloppis med dina fina silvergrejer!

Kramen

annashusidingtuna sa...

Hej!
Måste bara få säga : vilket jobb du har gjort med köpmandiisken, WOW! Ursnyggt!!!
Så, du har gjort silversmycken tidigare, de går säkert toppen att sälja här på bloggen.
Ha en bra lördgakväll!
Kram Anna

House number 11 sa...

Jag hittade din blogg idag! Underbart! JA, kör en bloppis, jag är nyfiken och intresserad!
Kram Jenny

Petra-Lantlig Charm sa...

Synd du avvecklade firman. Riktigt snygga smycken du kan göra!!!

Klart du ska sälja de du har kvar! Du kommer nog bli av med allt :))

Kramis

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...