Sidor

torsdag 5 januari 2012

Stolar till salu, många stolar...!


Här har rensats!

När julen åkte ut passade jag också på att rensa både i förråd och inne i huset. Insåg att jag har alldeles för många stolar som jag sparat av nostalgiska skäl. Den bistra sanningen är att de får inte plats och kommer aldrig att få! Testar därför att sälja dem så här på bloggen, kanske är det någon av er därute som har ett lämpligare hem för dessa raringar...?

Håll till godo!

2 st karmstolar nyrokoko, troligtvis italienska från slutet av 1800-talet. Har varit i mina svärföräldrars ägo under många år och det är också dem som har klätt om och målningsrenoverat stolarna mycket snyggt. Tyget är en gammaldags karta och färgen är grågrön. Pris 400 kr styck eller 700 kr för båda.





4 st likadana stolar utan karm varav 1 är grundmålad vit av mig (ett projekt att måla alla stolarna vita som aldrig slutfördes...). 1 st saknar hjulen framtill (antingen tar man bort hjulen på samtliga eller köper nya hjul på tex Clas Olsson). Pris 250 kr st eller 800 kr för alla 4.

2 ST RESERVERADE
  




1 st nätt vintagestol med enkla raka former, vitmålad i shabby-stil, klädd med pälstyg. Pris 150 kr.



Hämtas hos mig i Åsa eller så får vi diskutera någon transportlösning.

Hjälp mig nu att bli av med dessa stolar så att jag kan få plats att inreda mitt
arbetsrum som numera är möbellager...!

Susanne







9 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Superfina stolar synd bara att jag bor i Dalarna lite långt bort från dom. Men karmstolarna gillade jag. Jättefin blogg du har. Kram Mimmi

Ika sa...

Men jag har ju precis fyndat två super fina fåtöljer i våra trakter! Lycka till med försäljningen.

Vintage House sa...

Så härligt att rensa och stolarna är kanon men som du har jag alldeles för mycket här hemma längtar tills maj så att jag får sälja av en del på Maries loppis i Hjo.....
kram
sandra

Rapport till Vänfors sa...

Såg en gullig kommentar och blev nyfiken...har kikat runt lite hos dig och gillar absolut vad jag ser:) Hit kommer jag absolut att återvända...
Stolarna var både charmiga och ovanliga, har aldrig sett såna ryggar förr. Den lilla vita med skinn hade passat mig ypperligt men precis som du säger, vart ska den rymmas? Min dröm är en västerbottensherrgård på 300 kvm där jag kan härja fritt (gärna en proppfull plånbok också).
Ser att vi bor på samma ställe:)
Vi har säkert sett varandra utan att veta om det...blir inte lätt för oss att känna igen varandra, min profilbild föreställer en älva och din är halv,ha ha.
Kram på dig Annika

Tina sa...

Jag har hela garaget fullt av stolar, till mans stora glädje-not!
Så fina, hoppas de hittar ett ställe att bo på för arbetsrummet var så fint! Kommer att bli toppen där inne..
Har inte kollat mejlen ännu, spännande!
Har redan pratat om att lille R kommer säkert vilja fly hit, när han o mamman inte kommer överens. Vi ser konstigt nog fram emot det, he he!

KRAM o trevlig kväll!

Tina sa...

Glömde, var ligger Gärdets gård?

kram igen

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Gillar verkligen karmstolen. Supersnygg! Synd att jag bor lite väl långt borta... :-)

Önskar dig en riktigt fin helg!

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej !
Som snabbast kikar jag in medans de övriga är och handlar!
Tack för dina goa kommentarer!!
Jag hoppas ni haft det bra under helgerna. Jag är så otroligt glad att vi kom iväg, jag har försökt att tanka energi, så nu hoppas jag att det ska räcka ett tag när vi kommer hem så att jag kan finnas till för dottern när utredningen av hennes rygg tar fart igen. Det är först nu som jag börjar känna mig som vanligt igen faktiskt, skönt!
Vi åker hemåt på måndag så vi hörs snart igen!
Kramen!

Anonym sa...

Alltså har du sex likadana stolar, varav 2 med armar om jag förstått rätt av bilderna och texten ? Jag är intresserad att köpa de av dig redan den veckan !!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...