Sidor

fredag 20 januari 2012

Sofforna har fått nya kläder

Igen!

Svarta soffor var ingen hit med en hund som fäller vita hår... 
Gillade det svarta men ohållbart i längden då allting syns. Plockade fram de gamla klädslarna 
som vi hade i vårt gamla hus. Lite ljusare och mer vårlikt blev det ju förstås så det är jag riktigt nöjd med! 
Bra med IKEAs soffor att man enkelt kan förändra dem genom att byta klädsel.



Nu hör det till saken att dessa soffor åkte ut på Blocket idag. Maken har tjatat sig till en hörnsoffa, men först måste dessa säljas... Annonsen finns här om någon skulle vara i behov av nya soffor hemma...



Vi är dock inte helt överens om vilket tyg eller färg det skall vara på den nya soffan, bara att den skall ha en "hundvänlig" färg... Kan bli en lång match med många ronder innan vi är överens :-).



Soffbordet fyndade jag på Blocket för ett tag sedan. Fanns i grannbyn för ett par hundralappar!
Som ni ser saknas det en matta. Den gamla persiska passade inte alls ihop med det randiga 
och någon eventuell ny införskaffas inte förrän nya soffan är på plats...



Ser till min glädje att många nya läsare hittar till min blogg! Jag blir så glad för det och
för alla fina kommentarer från gamla och nya läsare, så glad att ni finns!!!


Ha en mysig fredag!
(Jag tänker tillbringa en stor del av min fredag i soffan tillsammans med kompisarna Lantliv och Sköna Hem!)

Susanne


15 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
snyggt det blev med överdragen, soffklädsel är så svårt själv har vi vita och det känns bäst h os oss får tvätta dem lite då och då...
ha en härlig helg
kram
sandra

Maria- Wikers Liv sa...

Så snyggt! Ja, ikeasofforna är bra! Har oxå ektorp med olika klädslar.
Titta in till mig, det finns något att hämta där.
Trevlig helg!
Kram

Pia Gustafsson sa...

Ikea har bra soffor som det går att variera. Dina klädslar var fina och lite marina som jag gillar. Ha en bra kväll./ Pia

millandante sa...

Åh de kompisarna gillar vi:) Hoppas du har det riktigt mysigt just nu och har blivit ordentligt inspirerad!
Sofforna blir säkert sålda omgående, ser så fräscha ut!

Urfin mugg du fått av dottern!!

Fortsatt mysig helg:)

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Va snyggt! Jag önskar vi kunde klä om våra soffor. Jag tycker inte om dom alls längre! Hoppas kunna köpa nya då vi byter vardagsrum!!!
Ha en bra helg!
Kram!!

"Hemmet är min vrå" sa...

Jättefint med sofforna. Tack för fina kommentaren, tyvärr hittar jag ingen svart ekskänk på din blogg. Nyfiken är jag.. Ha en skön helg. Kram Mimmi

Rapport till Vänfors sa...

Ska bli spännande att se nya soffan. Tycker ni har så himla fint hos er. Kaxig groda måste jag säga:)
Kram Annika

Tina sa...

Den grodans lazy style, gillar jag!
Kul med ny soffa, en hörnvariant skulle vara perfekt hos er.

Ha en fin dag i solen, kram

Industri house sa...

Så snyggt det var med överdragen!Håller med dig, ikea är perfekt med att man lätt kan byta och förändra en soffa. Ha en riktigt härlig söndag, kram jessica.

Tina sa...

Djuplila låter snyggt, tror att den färgen kan bli en snygg kombo till de snygga o ruffa brädorna på väggarna! Inte dumt faktiskt, jag gillar den färgen.

KRAM till dig snälla fina S.
/Tina

Lilla Kullan sa...

Jättesnyggt!:-) Kram Stina

Rapport till Vänfors sa...

Ang din fråga om våra hus...gult hus bredvid litet nytt? Ja,fast nu är båda husen röda. Lundborgsväg...kan det vara där ni också bott?
Kram Annika

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej Susanne!
Här har nog aldrig gult funnits heller tidigare tror jag, fast jag älskar gult på våren!
Jag drejar nästan aldrig heller. min keramik kavlar, formar eller gjuter jag. Kika in på hemsidan om du vill www.millaofsweden.se.
När jag började få för många återförsäljare för att hinna med tillverkningen anlitade jag keramiker i Portugal som hjälpe mig.
Blir intressant att se vilka soffor det blir!
ha det bra fina du!
kam

annashusidingtuna sa...

Hej!
ja, visst är det smidigt med bytbar klädsel.
Ska bli kul att se vad det blir för ny soffa till slut.
Kram Anna

Norr om Köpenhamn sa...

Hej Susanne!
Tusen tack för din söta kommentar. Vad skoj att du hittat till min blogg :o) Så fick jag chansen att kika in till dig och din fina blogg.
Det där med soffor är ingen lätt match. Jag kan väl säga att jag vann här. Mannens soffa gick sönder precis innan vi flyttade ihop och jag fick mina älskade vita ikeasoffor med mig....hihi! 1-0 till mig alltså!!

Ha en härlig vinterdag!
Kram
Ulrika

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...