Sidor

tisdag 31 januari 2012

Pysselutmaning!

I sista stund...




Jill med bloggen Fyra rum & kök utmanade ju oss inredningsbloggare att skicka in våra pysseltips för ett tag sedan. Det fick mig att ta tag i ett projekt som legat på hyllan och väntat ett tag. Jag är ju svag för skrynkligt linne och har länge haft några kuddfodral i åtanke. Ville göra något personligt också, som passar till just oss och till vårt hus. Det fick bli textiltryck med siffror och symboler, vilket jag tycker passar in i vår lite ruffa stil.



&-tecknet skrev jag ut på datorn och skar ut med skalpell,
likaså schablonen med vår fastighetsbeteckning.

Till kudden siffrorna använde jag min gamla zinkschablon.
Textilfärg från Panduro, som skall tåla tvätt (har inte testat ännu!)

Enkelt sätt att förnya soffhörnan och under tiden jag höll på fick jag massor av nya idéer. 
Nu behöver jag bara få tag i lavendelfärgat linnetyg och ta hjälp av dottern att 
klippa ut ett "snöflingemönster" som schablon...

Susanne


19 kommentarer:

Pia Gustafsson sa...

Jättetuffa kuddfodral. Härlig inspiration. Tyvärr så har jag nog inget så där bra pyssel på lut, men man vet aldrig. Kram Pia

Vintage House sa...

kanonhärliga kuddar du har gjort....
ha en mysig kväll
kram sandra

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Supersnygga kuddar.
Textiltryck är ett beroendeframkallande men enkelt sätt att förändra och förnya, ler.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram från andra sidan fjorden

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det var verkligen pyssligt gjort av dig! Jättefina!!
Kram Anna

Graadskan sa...

Vilka fina kuddar! Bra ide!!
Jag är väldigt sugen på att ta fram symaskinen själv... Kanske ska sy den där kjolen jag har ide om? Eller tunikan? Eller varför inte nya kuddar? ;)

Tack för inspirationen!

Kram Camilla

Tina sa...

Jag har inte heller testat att tvätta Pandurofärgen..
Inte körde jag bilen när jag åt semlorna, då satt jag på en parkering och skulle in i en loppis direkt efter!

KRAM på dig

Gabriella sa...

så super snygga dina kuddar blev..nu vart jag pysselsugen hihi!
Kram på dig

Vardaxlyx sa...

Vilka fina kuddar. Hmm grymt duktig sötaste du!
Ha enkanon bra onsdag!
Kramkram

Vintage House sa...

Hej
kul att du såg köket innan..
Köksön är ny fast hemma tillverkad, en väns morfar har gjort den åt oss.
kram
sandra

Hemma på Sjuan sa...

Så fina kuddar, vad duktig du är!!
Skulle oxå vilja ha såna kuddar men tror inte jag fixar det... Så fint i fåtöljen! KRAM

Maria- Wikers Liv sa...

Snygga kuddar!
Jag gillar oxå att göra kuddar med text. Gjorde en med adressen till hotellet vi bodde på när vi var i New York, första gånegn ;) Funderar på att göra en med koordinaterna på vid vårt nya hus ;)
Fastighetsbeteckning, var ju kul! Får man "sno idén"?
Kram!

Rapport till Vänfors sa...

Grattis till ännu en award:) Gillar dina kuddar skarpt. Har köpt mig lite schabloner men väntar på rätta "lusten". Min nåltovningskurs håller hus i Onsala. En kvinna på min arbetsplats som säljer garn och har stick o virkcafe.
Kram Annika

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej Susanne!
Ursäkta lite sent svar.
Disken i nacken gör att det är svårt att sitta vid datorn i perioder.
Kul att du gillar min keramik! Jag ska sälja ut lagret eftersom jag inte kan jobba med den längre, så därför har jag slutat att leverera till återförsäljarna.
Vi kommer nog att försöka få till en utförsäljning här i sommar, men jag kan också skicka.
De grå muggarna finns kvar en del av men inte hängena. Jag har inte plats för keramikugnen där vi bor nu heller, därför kan jag inte göra nya i nuläget.

Vilka fina kuddar! Jag har hur många projekt som helst som jag vill göra, förhoppningsvis kommer jag till skott framöver..
Ha det bra!
Kramen!

Norr om Köpenhamn sa...

Visst är det skoj när man tar tag i projekt som har legat länge eller kanske bara har funnits som idé i huvudet. Just nu förverkligar jag massor av idéer till butiken och känner mig extremt pysslig :o)
Dina kuddar är helt underbara!! Älskar linnetyg ;o)

Ha en mysig helg!
Kram
Ulrika

ps. färgen fr Panduro funkar i tvätten. Jag brukar först tvätta tyget, sen målar jag och tvättar en gång till innan jag syr. Så blir trycket lite mattare och får ett slitnare utseende :o)

Industri house sa...

Helt underbart fina kuddar du gjort!!Så duktig du är:)) Ha det gott, kram jessica.

Lilla Kullan sa...

Väldans fina.:-) Kram Stina

Hege Sletsjøe Morris sa...

Veldig fine! klem Hege

Mycket annat & lite betong sa...

Så snygga kuddar du har gjort!
Jag har målat en stjärna på en kudde med Panduros textilfärg. Den är tvättad flera gånger och stjärnan sitter fortfarande kvar!

Jag missade Jills pysselutmaning men ska hålla utkik efter nästa tillfälle.

Hälsningar Agneta

mitt liv som jag sa...

Hej! Vila fina kudda du gjort och vilken fin fåtölj. /Jennifer

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...