Sidor

fredag 13 januari 2012

Nybakat!

Hej!

Fredagar är bakdagar hemma hos mig. Denna vecka gräddades det långjästa bondbröd med 
dinkel och ett gott knäckebröd som var riktigt lättbakat. Så gott att ha nybakat bröd inför helgen!


 I vår familj äter vi enorma mängder bröd och jag försöker baka det mesta av matbrödet själv, 
det blir ju så mycket godare och nyttigare (och billigare!). Denna fredag fick jag sällskap av solstrålar 
som lyste in genom köksfönstret, rena vårkänslan!


Den fina kökshandduken är ärvd linnehandduk som jag tryckt vår fastighetsbeteckning på med textilfärg. 
Ett enkelt sätt att göra en personlig detalj till huset och samtidigt återanvända något av gammal fin kvalitet.
Kuddar med tryck är på gång härnäst...


 Brödburken kommer från min mormors hem och är utmärkt för att förvara knäckebrödets krispighet!



Nästa vecka levereras köksskåpen till vår köksö och då blir det ännu mer inspirerande att baka, nu är det lite knappt med arbetsbänkar. Det blir svarta luckor från IKEA och bänkskivan gjuter vi själva i betong. Mannen kom på i morse att vi hade tomrör för el framdagen under golvet där köksön skall stå. Efter en snabb överläggning kom vi på att det är ju väldigt bra med eluttag i ön för hushållsmaskiner m m, så nu är elektrikern inbokad. Känns lite lyxigt och blir nog så användbart.

Önskar er en trevlig helg!

Susanne

9 kommentarer:

Tina sa...

Jag bakar lite då o då jag.
Låter spännande med köksön, kommer bli kanon! Hittade du några lampor?

kram o ha en go helg

Pia Gustafsson sa...

Mysigt med hembakat och vilka fina handukar eller bakdukar. Kram Pia

LOTTAS HOME sa...

Mums så gott med nybakat!
Ska försöka hinna baka lite bröd imorgon det är ju sååå gott med färskt till fikan, ler.
Ölmanäs-Våra vänner bor på Båthusv. så där är vi ibland och hälsar på.
Spännande med köksö, det har vi också planer på.
Trevlig helg!
Kram Lotta

Kamomilla sa...

Eget knäcke är vanebildande, på ett trevligt sätt :)

Rapport till Vänfors sa...

Vilken jättemysig ide med trycket på handduken...inte omöjligt att jag härmar dig rakt av:) Undrar vart man köper shablonerna till tryck? Kanske du kan tipsa och vad har du för färg? Den måste ju hålla i tvätten. Ser gott ut ditt bröd och vad duktigt att baka så ofta:)
Ha en fin lördag
Kram Annika

Industri house sa...

Så gott det ser ut!!Visst är det något speciellt när det är alldeles nybakat:))Ha det fint, kram jessica.

Vintage House sa...

Hej
så gott det ser ut och härliga bilder:)
har tänkt att baka mer bröd sådan skillnad.....
Skön söndag på dig..
krma
sandra

Ika sa...

Eluttag kan man inte ha för många så en elektriker kommer ni inte ångra.

Limestone by the Sea... sa...

Underbara bilder och det ser verkligen gott ut! Ska bli spännande att se köket, vi är mitt uppe i att planera det till vårt öhus. kram Victoria

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...