Sidor

lördag 7 januari 2012

Finaste julklappen

Fick jag av finaste lilla dottern!


 
En stor härlig temugg i min favoritfärg lila! En klok gammal kines sa en gång apropå stress; 
"När jag dricker mitt te, så dricker jag mitt te!" 
Något som är värt att tänka på och som jag försöker leva efter, åtminstone emellanåt. 
Helt enkelt att göra en sak i taget och att ta sig tid då och då att sitta ner och reflektera.
Hur gör ni för att hantera stress??


Idag var jag och dottern inne på Indiska i Kungsbacka och jag hade turen att springa på ett 
par matchande fat för halva reapriset. Kunde inte låta bli...

 
Nu skall vi baka hemlagad pizza och njuta av lördagkvällen!

Susanne

19 kommentarer:

Maria- Wikers Liv sa...

Låter som en härlig kväll! Vilken fin blogg jag hade turen att hitta! Vi bygger också hus för fullt. Kul att läsa om ert. Så mysigt att ha farfar på gården!
Stress, hanteras bäst med avkoppling i bastun på fredagar! Eller kanske mer att basta på fredagar motverkar stress ;)
Ha en fin lördagkväll!
/ Maria

Vardaxlyx sa...

Springer in för att önska dig en helt underbar lördag =)
Kramkram söta du!

Pia Gustafsson sa...

Lila the mugg verkligen snygg. Ha en bra kväll. Pia

annashusidingtuna sa...

Hej!
Sån underbart fin!! Härlig lila färg.
Ha en bra kväll.
Kram Anna

Industri house sa...

En helt underbart fin mugg du fått!Vacker färg:))Ha nu en riktigt mysig kväll, kram jessica.

Tina sa...

Superfin, jag har likadana fast i en ljusare nyans, he he!
Tänkte åka till Kungsmässan idag men blev kvar i målarkläderna..

Kramkram

Ika sa...

Smart Kines det där. Kanske något man skall försöka tänka på lite oftare.
Just på jobbet försöker jag sitta ner o fika och bara fika inte snacka jobb.
De där assiestterna har jag kollat på, REA i vår Indiska butik...köpte du alla dem hade?

HjärtatsVitaHem sa...

Jättefin mugg och helt underbar färg! :)

Kram Jenny

Kamomilla sa...

Jättevacker!! För att hantera stress tar jag en kopp kaffe. jag måste nog skaffa en fin mugg, för det ger ju nog det där extra..

Vintage House sa...

så läcker och kanonfin färg....
ha en mysig söndagskväll...
kram
sandra

A House With A View sa...

Åhhh vilken jättefin kopp!!!! En underbar färg dessutom! Perfekt fat till, Indiska har mycket fint tycker jag! Urläckra stolar i förra inlägget också! Huuur vackra som helst!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Rapport till Vänfors sa...

Kanske är en dum fråga om du fått koppen i present, men vet du vart den är köpt? Den var riktigt riktigt fin. En annan dum fråga, var du möjligen på auktionskammaren i Kungsbacka idag (läs söndag). För i så fall såg jag nog dig...den kvinna jag såg var väldigt lik den halva profilbilden du har:)
Kram Annika

Vardaxlyx sa...

Me like lixom! Vilken underbar färg!! Kramkram i massor!!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å så fin!
Jag som är tokig i lila jag med blir smått avundsjuk. :-)

Ha en fortsatt fin tisdagskväll!

Hildas hem - Sofia sa...

Så snyggt! Lila som en krokus om våren :)

De är kloka de där kineserna ... det tål att tänkas på.

Jag önskar dig en fin kväll!
Kram Sofia

A House With A View sa...

Jag igen...

Kika in hos mig, du har något där, men baaara om du vill förstås:)))

Kraaaaaaaaaaaam AKA

Rapport till Vänfors sa...

Måste omedelbart springa till "vårt" Indiska, tyckte den koppen var riktigt fin. Du undrade om vårt hus. Vet inte vilket av dom du menade men vi har ett gammalt hus som är helskruttigt och som ska rivas vilken minut som helst. Sen har vi ett pyttelitet nybyggt, vanligt hus och sen är ett minihus (friggebod typ) på gång.
Våra hus är inte på långa vägar så fina som era, tyvärr. Sen hoppas jag att det någon gång ska bli färdigt och förhoppningsvis lite mysigare än nu. Vårt hus ligger en liten bit från Åsa IP, så det är kanske inte så konstigt att du inte sett det.
Kram Annika

Limestone by the Sea... sa...

Hejsan, oh vad kul att hitta hit (via ahousewithaview). Vi är mitt uppe i husbygge av fritidshus och vi är inne på samma stil som ni. Kul att få inspiration här. Kolla gärna in hos oss om du vill. kram Victoria

Anna sa...

Vilken härlig lila färg! Förstår att den blev en favorit.

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...