Sidor

onsdag 25 januari 2012

DIY - Lampa av gamla jeans

Hej!




Dottern min sliter jeans i en rasande fart! Rasterna i skolan ägnas tydligen åt trädklättring och 
andra äventyrsgrenar, vilket jag såklart uppskattar och uppmuntrar (även om mamma-hjärtat hamnar i 
halsgropen ibland...)! Däremot har det blivit en ansenlig hög med utslitna jeans det senaste året. 
Denna hög har legat ett tag i mitt pysselrum i väntan på att en idé om vad jag skall ha dem till dyker upp... 

Häromkvällen fick jag i alla fall ett ryck och tog med mig ett par jeans, en sax och en 
lampskärmstomme till TV-soffan. Klippte remsor och började linda runt stommen. 
Så här blev det! Vet inte riktigt var den skall hänga, kanske i sovrummet i ett av fönstren... 




Vår hall är nu fylld med IKEA-paket, skåpen till köksön har kommit! Dags att börja skruva! 
Känns som om denna köksö kommer att bli en ganska lång följetång, får väl göra en 
"serie" här på bloggen om ni orkar hänga med...

Önskar er alla en skön onsdagkväll!
Själv skall jag vräka mig i den NYA fyndade soffan! (bilder på detta kommer snart...)

Susanne


12 kommentarer:

Vintage House sa...

härligt snyggt det blev och vad kul med en liten följetong:)
kram
sandra

annashusidingtuna sa...

Hej!
Men vad pysslig du är! Kul när ngt gammalt kommer till fin användning.
Kul med nytt i köket, det ser jag fram emot att se.
Kram Anna

Anna - MY LOVELY THINGS sa...

Super fint!,

Och vad fin soff hörnan blev!
Ser fram emot att följa köksö tillverkningen!
Kram Anna

Hemma på Sjuan sa...

Vilket pyssel o så fint det blev.
Lycka till med skruvandet, blir spännande att se köksön. Kram

millandante sa...

Gillar!!!

Pia Gustafsson sa...

Ja man kan göra mycket med lite, och det ska bli kul och se din köksö..Kram Pia

Vardaxlyx sa...

HÄRLIG lampa du bjuder på =)
Jätte fin och du är ju bara sååå kreativ!
Kramkram i massor

Tina sa...

Din lampa lyser upp tillvaron!
Så fort den här envisa förkylningen släpper greppet så bär det iväg på loppis igen..

Ha en trevlig helg, kram till dig

Hildas hem - Sofia sa...

Återvinning i dess bästa form. Snyggt och kul! :)

Jag önskar dig en finfin fredag!
Kram Sofia

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Industri house sa...

Jättefin lampskärm!Jag tycker det är så snyggt med jeanstyg..min ena dotter har sytt ett så fint täcke utav gamla jeans till mig, som jag verkligen gillar:))Ska bli spännande att få se eran köksö!Ha det gott, kram jessica.

Rapport till Vänfors sa...

Gärna följetong...så roligt att följa på bloggarna och få ideer och tips. Lampan blev jättefin, undrar hur ljuset faller med remsans mönster?
Kram Annika

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...