Sidor

torsdag 8 december 2011

Köpmansdisken

Äntligen är den på plats! Nu under julen får den tjäna som glögg och godisdisk.
Har samlat lite gamla silverfat, plåtburkar och ljusstakar som känns juligt.





Disken har fått nya sidor, botten och toppskiva som betsats för att få samma ton som det gamla trät. Konstaterar att Herdins lackbets luktar förfärligt när man är tvungen att använda den inomhus!
Lådorna har inte alls perfekt passform, en del är skeva och en del saknar en bit. Det tycker jag om,
det ger karaktär åt den. Så småningom skall lådorna numreras med samma typsnitt som köksstolarna. Tydligen har den stått i en lanthandel för länge sedan, så man får väl säga att den får det lugnare nu på ålderna höst...


Stjärnan gjorde jag av nedfallna pinnar efter senaste stormen och satte dit en ljusslinga från Granit.
En del skog, en del Ernst och en del enkelhet, så blir det ganska mysigt!



Har också äntligen hittat lite lärkgrenar efter mycket letande. Finns nog bara ett enda lärkträd där jag bor...

I helgen får vi långväga släktbesök och skall mysa och äta gott och ha lite "förjul".
Önskar er en fin Tredje Advent!

Susanne

9 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Godmorgon! NU är jag AVIS hihi! Vilken fin köpmannadisk! Jag vill oxå ha ;-)
Ha en underbar fredag!
Kramkram

Tina sa...

Guuu så snyggt det blev!
Den är så fin och praktisk, skitsnyggt!
Jag har hittat två stora lärkar på väg hem från jobbet, vid Gnistängstunneln. Men nu är de ju fridlysta, vet inte om jag vågar plocka då..

Ha en härlig helg med släkten o KRAM!

Petra-Lantlig Charm sa...

Å jag som älskar lukten av den lackbetsen, hihi!
Jag vill med ha en lärkgren men här finns inga :(

Mysigt det ser ut och skänken är helt underbar!! Det ska ju synas att den är gammal och välanvänd, det ger ju sådan charm!!!

Ha en jätte mysig helg då med hela huset fullt!!!

Kramar Petra

Tina sa...

Hur har du det i storm o regn?
Jag har en Sony A580, jättenöjd med den. Man kan ta panoramabilder och det gillar jag..
Tänkte att vi kunde ta en loppissväng efter alla helger, vad säger du om en lördag i januari någon gång? Finns flera vi kan åka runt på..
Kanske vill du vara med på nästa bloggträff också, vi är ju några här i Halland!

KRAM

Tina sa...

Glömde, jag har baxat in min skitiga köpmansdisk, ska skura den imorgon..blev så triggad av din!

Tina sa...

Kul, jag vill också ha en sån planka...

kramen

annashusidingtuna sa...

Hej!
Härligt med en gammal köpmandisk och lärkgrenar har du också hittat, än har det inte blivit några sådana för min del...men fint det är det.
Ha en bra lördagkväll.
Kram kram Anna

Ika sa...

Behöver fylla på med juligheter hemma, kanske med ska ta mig ut i skogen för att leta lite. Fin stjärna tycker jag"

Fiffiga Systrar sa...

Vilken underbar köpmandisk!Lyllos dig som är ägarinna till en sådan!! Superfin verkligen!

Kram Emelie och Elin

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...