Sidor

måndag 26 december 2011

Ett år sedan idag!

Hej alla julfirare!

Idag för ett år sedan togs första spadtaget till våra två hus! Som ni ser var det en helt annan vinter än vad vi har idag. Vid nästan varje byggplatsbesök roade jag och dottern oss med att åka pulka nerför berget, idag är där lika grönt som i somras...

 
Mycket har hänt under detta året, framförallt står nu två färdiga hus på plats, både vi och svärfar har sålt våra gamla hus, flyttat och kommit i ordning. Att bygga i rekordfart krävde sin kvinna minst sagt, hantverkarna var nog ganska trötta på "slavdriverskan" ibland... Å andra sidan fick de
mycket fika som mutor!
Kvällsbild, vy från Farfars hus bort mot vårt.

Återstår att bygga altan på stora huset och lite växthuspyssel, i övrigt är vi klara. Nu bor vi verkligen i vårt drömhus! Allt har vi ritat och planerat själva, varje kvadratcentimeter och inredningsdetalj är genomtänkt och blev precis som vi ville ha det. Vilken skön känsla det är att bo i något som man själv har skapat, och faktiskt lite tomt när skapandeprocessen är över!

Ett år sedan idag!
Bloggen som först var en ren byggblogg för nära och kära och kanske inte så intressant för andra än just husbyggare har tagit en annan form. Så mycket roligare att fota och skriva om inredning! Och så många nya trevliga bekantskaper jag fått genom bloggen, ett stort gäng med härliga kreativa människor med positiva tankar och idéer. Jag är så glad att NI finns!

Ha en fortsatt trevlig julhelg!

Susanne





11 kommentarer:

Kamomilla sa...

Så roligt också att kika in och följa med i det som händer!

Vintage House sa...

grattis till ett år i ert vackra hus, ja och tala om att det var en annan vinter förr året....

kram
sandra

Kamomilla sa...

Hej!
Du frågade om vilket objektiv jag använt när jag fotade muggen. Hade Canons 24-70mm 2.8 (L-serie) Det är det objektiv jag i huvudsak använder när jag jobbar. Inget billigt alternativ.
Jag vet att många bloggare har köpt ett superbilligt 50mm 1.4 av Canon- det ger en fin bukeh (skärpedjupet som gör bakgrunden suddig) Känns aningen plastigt nog men till det priset kan man inte klaga. Sen är det ju ett fast objektiv, så man får backa långt... Allt har sina sidor. Jag bytte själbv mitt till Sigmas 50 mm 1.4 men det har jag inte heller varit så nöjd med. Borde ha satt några sedlar till o tagit Canons motsvarande istället. Nu har jag prolem med att skärpan hamnar för långt fram.

Vardaxlyx sa...

STORT grattis!! Jag vill skicka dig massa varma tisdags kramar!

Hildas hem - Sofia sa...

Tiden går så fort! Grattis till ert jubileum :)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram Sofia

Tina sa...

Grattis till ert första år!
Tiden bara flyger iväg..

kramkram

Tina sa...

Hej igen!
Hittar du en planka som det står Tina på, så tveka inte o ta den...

kram på dig

Tina sa...

Jaaa!
Jag är ledig imorgon...?

kram

Tina sa...

Har mejlat dig!

kram

Vintage House sa...

Tusentack för din grattishälsning, det har varit en mysig dag....
kram
sandra

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej du fina fina bloggvän!!
Sitter i sängen i ett snöigt och kallt norrland, så japp, vi kom iväg!
Har kollat mailen på datorn och knappt det den senaste tiden, och jag blev så glad när jag såg de fina kommentarerna!
Tack!
Hoppas du får en underbar nyårshelg så hörs vi nästa år!KRAMEN!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...