Sidor

torsdag 17 november 2011

Nytt i entren...

Svårast i huset att få till är vår stora entré. Trots storleken så är den ganska svårmöblerad och det ser lätt rörigt ut med alla kläder och skor. Linneskåpet har åkt in i arbetsrummet som tidigare var dotterns sovrum, kistan i hallen likaså. Ut från skamvrån och in i blickfånget kom Farfars gamla hallbyrå som stått som ett "målningsprojekt" i ett hörn. Tillsammans med mattan och den röda brädan känns det inte alls som om den skall målas om längre... (Åtminstone inte nu när varma höst- och vinterfärger råder) Dessutom blir den perfekt att ha ljuslyktor och blommor på nu till julen! Saknar dock fortfarande en sittplats där man kan slå sig ner och knyta skorna...


Hallväggen som tidigare pryddes av den röda strandbrädan har nu fått inspiration från Camillas kreativa vägg! Här samlar vi alster som familjen gjort (främst Farfar) och särskilda favoriter. Tanken är att denna väggen skall fungera som ett växande galleri allt eftersom. 


Arbetsrummet håller också på att ta form nu och det känns som om de olika funktionerna i huset sakta hamnar på plats. Det tar ett tag att bo in sig och dessutom kommer nog vårt hus att ständigt vara ett föränderligt projekt...

Må så gott!

Susanne

9 kommentarer:

millandante sa...

Ooooo... SÅ SNYGGT!!!! Ousch vilken inspiration jag fick nu! Kanske ska börja med att röja i köket...hehe;)

Kram

Kamomilla sa...

Jag tycker det ser riktigt trevligt ut!!

Camilla/Rufft och Sött sa...

hallåj där och tack för mer info!
Åh vad kul att du blev lite inspirerad av tavelväggen!!
Men vilken fin byrå i hallen, den kan du ju inte måla, så härlig färg!
På tal om husbygge, maken är snickare med egen firma och många kontakter så det skulle nog inte vara något problem med bra hantverkare. Han jagar tomt men vi får se vad som händer! skulle vara otroligt roligt (framförallt om man inte behöver hålla på i ett år, jag är ju lite otålig..)
Hoppas du får en skön fredag!
Kram Camilla

Vardaxlyx sa...

Vilken härlig blogg du har!
Dig lägger jag till mina favoriter hihi!

annashusidingtuna sa...

Hej!
Vilken tur att du inte hann måla om den, jättefin som den är!
Att just hallen hos alla ska vara ett problembarn, vi har världens minsta hall så jag drömmer om en som är stoooor också läser man hos dig att det kan vara problematiskt det också...hm, men der ser himla finfint ut i alla fall.
Såg att de har varit hemma hos er och gjort reportage, spännande!!!
Ska bli kul att se ert hem i tryck.
Ha en bra fredagkväll.
Kram kram Anna

Hildas hem - Sofia sa...

Det är snyggt med kontraster, så jag tycker att byrån är snygg som den är mot den vita väggen. Det är kul när man blandar :)

Jag önskar dig en fin helg!

Norrfrids Eija sa...

Samma här, kämpar med hallen för trots att den är gigantisk så är den svårmöblerad pga alla dörrpar som öppnas utåt. Fick välja mellan skohylla eller sittplats...kanske man ska tillverka någon egen hylla dit med båda funktionerna i en...
Ha en fin helg, kul att du tittade in hos mig!
Eija

A House With A View sa...

Oj så himla fint!!! Och jag håller med dig, byrån är supercharmig precis som den är!!! Det blev ju jättefint med träslaget mot den vita väggen och den jättefina mattan!!!!

Stööörsta kraaaaamen aka

Limestone by the Sea... sa...

Hejsan, jag undrade om du vet vilken dimension (bredd) ni har på väggpanelen på väggen med tavlorna och vilken färg ni målat med. Skulle bli jätteglad för svar. Maila mig gärna om du har möjlighet. kram

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...