Sidor

måndag 7 november 2011

Nya ljuspunkter

Detta inlägg skulle ju egentligen handla om det nya loftrummet, men tapetseringen tar längre tid än planerat. Kan konstatera två saker;
1. Tapeter med mönsterpassning är ingenting för utbrända hjärnor (min)!
2. Det finns faktiskt yrkesmän som gör sånt här "for a living", dem tänker jag använda nästa gång!

I stället passar jag på att visa mina nya favoriter i vardagsrummet just nu, 2 nya ljusstakar från Granit i riktigt rå form! Tycker att de passar så bra till kaminen och den skrotiga gamla vapenskåpsdörren. De har använts flitigt nu under helgen. Ingen risk att det börja brinna när ljusen brunnit ner heller då de är gjorda helt i metall.


Bilderna på dotterns nya rum får vänta i några dagar tills det är helt klart. I sin iver att få sitt nya rum har hon förstås redan flyttat in sängen och gosedjuren på loftet och börjat "smygbo"...

Ha en trevlig måndagskväll och tack för alla fina kommentarer till inlägget om mina köksfavoriter!

Susanne

7 kommentarer:

Kamomilla sa...

Snyggt!

millandante sa...

De var riktigt läckra, och din blogg riktigt trevlig!! Jag hittade hit via Rufft & Sött och det blir bloglovin direkt:)

Mvh Milla

Nelya sa...

Hejsan,
kikar in i din fina blogg och njuter av alla fina bilder. Vilket fantastiskt kök ni har. Mycket inspirerande för mig som planerar en stor köksrenovering.
Kram kram
Nelya

Camilla/Rufft och Sött sa...

Tack fina du för snäll kommentar!
Mycket gör vi själva men inte träbesticken!
Jag köpte dem på rea i en butik här i närheten för några månader sen. Köpte två knivar till sonen som använder dem som svärd haha!! Dottern blev så förtjust i dem så hon köpte kniv, gaffel OCH sked tills den dagen hon har eget boende!
Granitljusstakarna är såå snygga!!!
Kramen!

Vintage House sa...

Hej
De är så läckra de ljusstakarna ska till Granit på lördag:)
kram kram
sandra

Tina sa...

Jag var på Granit i går och skulle ha en ljusslinga men den var tyvärr slut..De har så mycket fint, skulle nästan kunna köpa allt de har..
En av varje då, menar jag.

kram

Jimmy Schönning HEM sa...

Super snygga, granit är riktigt duktiga på att ta fram vackra och funktionella saker.

Hoppas du får en riktigt härlig vecka.

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...