Sidor

måndag 28 november 2011

Adventskalender

Den här adventskalendern har jag gjort till vår dotter i år. Den gamla strandbrädan har fått några krokar där jag hängt upp fyra små paket, ett för varje advent att öppnas till adventsfrukostarna. Bara lite enkla små saker i paketen, det mesta med anknytning till julen. Det ljuvliga omslagspapperet tiggde jag till mig i blomsteraffären, helt oemotståndligt med gamla vintagebilder!


Övrigt på hallbyrån är ett gammalt ärvt tennfat som jag fyllt med lite udda julgranskulor och en hyacint. Det doftar härligt i huset nu när alla hyacinterna börjar slå ut! En minigran från skogen intill i en gammal syltburk skapar ännu mer julkänsla. Kransen och den rostiga lyktan är fyndade på fjolårets eftersäsongsrea...



En fin måndag önskar jag er!

Susanne

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tack mamma för kalendern!
Kram Linnea !

Camilla/Rufft och Sött sa...

Så fint! Jag älskar gamla brädor med, man är ju lite knäpp!
Pappret var inte heller helt fel!
Hoppas du får en kanondag!
Kramis!

Graadskan sa...

Väldigt charmig adventskalender! Förstår att dottern gillar den! :)

Klarade ni er från strömavbrott igår? Det gjorde inte vi...:(

Hoppas måndagskvällen blir lugnare!

Kram Camilla

Vintage House sa...

Hej
härligt fint vi har oxå samma sak här hemma...
läckert papper
kram
sandra

Hildas hem - Sofia sa...

Vilken himla fin adventskalender du gjort. Mycket snygg! :)

Jag önskar dig en fortsatt fin kväll!
Kram Sofia

Tina sa...

Gillar din adventsbräda, superfin!
Hittade vrakved vid Näsbokrok i somras, de vårdar jag ömt.
Bor i Onsala, bor du nära kanske?

kramkram

Tina sa...

Nämen så lustigt!
Jag går alltid till den stora högen, där det ligger uppsamlat en massa bråte.
Södra stranden, den får du visa mig någon gång!

kram igen

vardaxlyx sa...

Vilken fin idé.
Önskar dig en trevlig tisdag!
Kramkram

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Jättefin idé Susanne! Tack! Och så mysigt att du hittade min blogg idag och ville bidra med både tips och länkningar både hit o dit, taaaaack för det!

Hoppas du får många roliga besök och kommentarer du med, varmkramar Hillevi.
(som är så glad att jag kom på idén att samla tipsen, såå bra att ha:-)

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...