Sidor

lördag 22 oktober 2011

Lycka är...



...när man skall gå ut en 5-minutare med hunden, bara runt knuten, och kommer hem 1,5 timme senare med en bärkasse full med trattkantareller!


Vilken lyx det är att kunna gå utanför huset och plocka åt sig inspirerande råvaror till kvällens middag. Resor till Italien har fått mig att älska vildsvin (på tallriken, inte att möta dem i skogen!). Till min glädje hittade jag fryst vildsvinsskav i frysdisken häromdagen, inte riktigt samma smaksensation som köttet hos den italienska slaktaren, men betydligt mer lättlagat...

Gårdagens fynd i skogen resulterade i en panna med vildsvin, trattisar och enbär. Lättlagat och gott, här kommer receptet som jag hittade på efterhand jag lagade.
Nu återstår bara att rensa resten av all svamp...

En fortsatt fin helg till er!

Susanne

5 kommentarer:

Kamomilla sa...

Oj..det låter jättegott!!

Camilla sa...

Hej! Jag har precis hittat till din blogg (via Lilla Kamomillas Villa) o hit kommer jag DEFINITIVT flera gånger. Jag älskar just såna här bloggar, där jag själv hittar inspiration. Tyvärr bor jag o min familj i en höghuslägenhet o här e det en liten (snart) 3-åring som bestämmer inredningen = inget extra framme alls o glöm allt va ljusa färger heter :) Tack iallafall för en fin o inspirerande blogg!

Camilla/Rufft och Sött sa...

hej och vad kul att du gillar min blogg, vad glad jag blir!
Vi drömmer om att bygga nytt hus, men det är i stort sett omöjligt att hitta tomt här där vi vill bygga!
Ska kika mer hos dig nu!

Vardagslyx sa...

Mmmm, vilket gott recept! Det måste jag spara:)

Hälsningar Pernilla

Vintage House sa...

Hej
Så gott det ser ut och jag som är så hungrig snart dax för lunch..
Trattisar är ju bara så gott...
ha en go måndag
kram
sandra

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...