Sidor

måndag 24 oktober 2011

Köpmansdisk


En riktigt gammal köpmansdisk har funnits länge på min önskelista och nu har jag möjlighet att få denna skönhet i min ägo! Den står just nu hemma hos min mor - som ett verktygsskåp i garaget...! 45 st lådor har den, alla i hyfsat gott skick. Tror att den kommer att göra sig mycket bättre i vårt hus där den skall få lov att bli ett riktigt blickfång. Lite kärlek, färg och omtanke lär väl behövas först...


Tänker mig att måla den svart och sedan ge den en lite lagom "sliten" look, något i stil med bilden ovan. En ny toppskiva behövs och den får nog bli i betong. En ny sockel eller möjligtvis stora industrihjul. Sedan har vi inte bestämt om den hamnar i hallen eller som en del av en köksö, det får nog växa fram.

Ha en trevlig måndag!

Susanne

7 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
En köpmansdisk är verkligen en dream come true en möbel som man bara har önskat sig så länge och utrycket när man väl hittar en så hittar man fler har haft turen och sprungit på 3 st..
Din ser verkligen underbar ut och såklart den passar bättre hos dig....
ska bli kul och se den på plats
kram
sandra

Vintage House sa...

Hej
Jag igen:)
Nej whoppisarna var inte alls svåra att göra:)
ha det så gott!
kram
sandra

Camilla sa...

Oj! En sån skulle jag åxå ha användning för i hallen. Skulle gömma alla vantar o mössor o scarfar som finns framme :)

Camilla/Rufft och Sött sa...

Kommer att bli superbra! Jag grämer mig verkligen för att vi fick lämna vår stora fina köpmansdisk i gamla huset, jag tror de som köpte huset av oss dessutom kastade den...
TRE NYBYGGEN?!!!Hur i hela friden orkar man med det? Maken vill gärna bygga nytt någon gång men det känns som ett så enormt stort projekt!
Ska bli så kul att se hur ert hus blir!
Kram Camilla

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej igen!
Måste bara berätta att nu saknar jag vår köpmansdisk ännu mer! Vi håller på att städa upp i arbetsrummet, och nu ser jag ju att den skulle passat perfekt där med alla lådor...
Ha en fin fredag!
Kram Camilla

Petra-Lantlig Charm sa...

Vilken skönhet! Så lyckost dig att få en sådan! Den kommer bli riktigt snygg i mörk färg och patina!

Kram Petra

vitapusselbitar sa...

Super fin köpmansdisk!
Jag har köpt en, men din är ljulig med alla dessa lådor!
Kram elle (fin blogg du har)

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...